Τρίτη 18 Μαΐου 2010

Ξεκάθαρη θέση από την Νάντια Γιαννακοπούλου για το χωροταξικό του Καλλικράτη.

Παρέμβαση στην Βουλή, ως μέλος της Επιτροπής Εσωτερικών και Δημόσιας Διοίκησης στη συζήτηση για τον ʽʽΚαλλικράτηʼʼ, πραγματοποίησε σήμερα Τρίτη 18/05/10 η βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν. Μεσσηνίας κ. Νάντια Γιαννακοπούλου.

Στην ομιλία της η κ. Γιαννακοπούλου σημείωσε μεταξύ άλλων ότι:

«Είναι αναμφισβήτητο γεγονός ότι το σχέδιο ʽʽΚαλλικράτηςʼʼ βρίσκεται στην πιο κρίσιμη καμπή του. Θα ήθελα να σας εκφράσω και πάλι τις σκέψεις, που σας είχα εκφράσει από την πρώτη συνάντησή μας, για τη δημιουργία οκτώ (8) Δήμων στο Νομό Μεσσηνίας, δύο (2) Δήμοι ανά επαρχία, έτσι ώστε να είναι λειτουργικοί και βιώσιμοι και να μην εκφράζονται παράπονα από κανέναν. Σε αντίθετη περίπτωση, μάλιστα, σας είχα προτείνει τη δημιουργία τεσσάρων (4) Δήμων - επαρχία και Δήμος -.

Ωστόσο, η δημιουργία έξι (6) Δήμων δημιούργησε μείζον πρόβλημα στο Νομό αφού:

1) Οι κάτοικοι των Γαργαλιάνων και Φιλιατρών, κατά μεγάλη πλειοψηφία, επιθυμούν τη δημιουργία δεύτερου Δήμου στην επαρχία Τριφυλίας.

2) Οι κάτοικοι του Δήμου Αβίας, σχεδόν στο σύνολό τους, επιθυμούν να υπαχθούν στο Δήμο Καλαμάτας.

3) Οι κάτοικοι των τριών Δήμων της Ανατολικής Πυλίας επιθυμούν τη δημιουργία Δήμου Ανατολικής Πυλίας, κατά μεγάλη πλειοψηφία, επίσης.

4) Οι κάτοικοι του Δήμου Ιθώμης, στην πλειοψηφία του Δημοτικού τους Συμβουλίου τουλάχιστον, επιθυμούν να υπαχθούν στο Δήμο Οιχαλίας.

5) Διάφοροι άλλοι Δήμοι, όπως Δώριο, Είρα κλπ. επιθυμούν να μην υπαχθούν σε Δήμους εκτός των πρώην επαρχιών τους.

Μετά τα παραπάνω, φρονώ ότι είναι δυνατόν να δημιουργηθούν χωρίς προβλήματα οκτώ (8) Δήμοι όπως, επαναλαμβάνω, σας είχα προτείνει από την πρώτη κοινή, με άλλους συναδέλφους, συνάντησή μας, διαφορετικά να γίνουν τέσσερις (4) Δήμοι, δηλαδή επαρχία και Δήμος, χωρίς παρέκκλιση. Πιστεύω ειλικρινά ότι η διαβούλευση αποτελεί την πεμπτουσία του δημοκρατικού διαλόγου και έχει ως στόχο οι βουλευτές να αφουγκραζόμαστε τον παλμό και τη θέληση των τοπικών κοινωνιών που εκπροσωπούμε, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ξεστρατίζουμε από το στόχο μας, που είναι η δημιουργία ισχυρών, βιώσιμων και λειτουργικών Δήμων για την αναδιοργάνωση και ανασυγκρότηση της πατρίδας μας».

Μήνυμα Αναγνώστη: Με αφορμή τον Καλλικράτη και άλλα τινά

Πληθαίνουν οι φωνές διαμαρτυρίας από την πλευρά των Φιλιατρινών και των Γαργαλιανιωτών για τη χωροταξία του Καλλικράτη, που βάζουν ταφόπλακα στις βλέψεις των Φιλιατρών για δημιουργία Δήμου Φιλιατρών με έδρα τα Φιλιατρά και των Γαργαλιάνων για δημιουργία Δήμου Γαργαλιάνων με έδρα τους Γαργαλιάνους, καθώς και στους διάφορους συνδυασμούς και παραλλαγές τους. Η δημιουργία Δήμου Τριφυλίας με έδρα την Κυπαρισσία φαίνεται ότι θα είναι το τελικό αποτέλεσμα.

Τι έγινε όμως και φτάσαμε σε αυτό το αποτέλεσμα; Η άποψη που "παίζει" στην αγορά είναι πως το Κυπαρισσιώτικο λόμπυ κινήθηκε κατάλληλα και "'έπεισε" τους βουλευτές της Μεσσηνίας να στηρίξουν τις επιδιώξεις τους.
Στέκει όμως αυτή άποψη στην απλή λογική; Γιατί .........

να θέλουν οι βουλευτές της Μεσσηνίας να στηρίξουν τους Κυπαρισσιώτες και να δυσαρεστήσουν τους Φιλιατρινούς και τους Γαργαλιανιώτες, αφού είναι περισσότεροι από τους Κυπαρισσιώτες και θα έχουν χασούρα στις εκλογές; Σ' αυτή την απλή ερώτηση, η απάντηση είναι εξ' ίσου απλή: "Γιατί είμαστε βλάκες, γιατί χρόνια τώρα οι πολιτικοί θάβουν συστηματικά τα Φιλιατρά και εμείς συνεχίζουμε να τους ψηφίζουμε. Γιατί δεν ήρθε το τρένο στα Φιλιατρά; Γιατί μας πήραν το νοσοκομείο; Γιατί το ένα; Γιατί το άλλο;

Ερμηνείες όπως η παραπάνω, λειτουργούν αποχαυνωτικά. Τελειώνουν μια κι έξω με το πρόβλημα και αποκλείουν τη δυνατότητα αναστοχασμού και κριτικής σκέψης. Λειτουργούν ακριβώς όπως και η τηλεόραση. Ότι μας σερβίρει το καταπίνουμε όπως είναι. Ας αρχίσουμε όμως να αναρωτιόμαστε. Όπως ειπώθηκε παραπάνω, οι ψήφοι Φιλιατρών - Γαργαλιάνων είναι περισσότεροι και οι βουλευτές οπωσδήποτε θα το σκεφτόταν πολύ σοβαρά να ανακατευτούν σε αυτή την υπόθεση. Αυτό εξ' άλλου το έδειξαν και με την αποχή τους από όλη τη διαδικασία της συζήτησης για τα όρια των δήμων. Θα ήταν αφελές να πιστέψουμε ότι μας την "έφεραν" στα κρυφά. Ακόμα κι αν ήθελαν να ευνοήσουν τους Κυπαρισσιώτες, όπως θα φανεί παρακάτω, δεν είχαν κανένα λόγο να το κάνουν. Ας σκεφτούμε τώρα το ζήτημα του λόμπυ. Εντάξει, οι Κυπαρισσιώτες έχουν το λόμπυ τους. Οι Φιλιατρινοί δεν έχουν το δικό τους; Μας αρέσει να λέμε ότι εμείς οι Φιλιατρινοί είμαστε κάποτε κοσμοπολίτες, είχαμε βουλευτές, υπουργούς ακόμα και πρωθυπουργό έχουμε βγάλει. Δεν είναι λόγοι αυτοί για να έχουμε ένα ισχυρό λόμπυ; Η Φιλιατρινή Αδελφότητα χρόνια τώρα μέσα στους μηχανισμούς, έχει όλα τα απαραίτητα "κονέ" για την προώθηση των Φιλιατρινών συμφερόντων. Γιατί δεν τα κατάφερε; Δεν είναι λοιπόν ούτε η δράση των λόμπυ που έφερε τα πράγματα εκεί που ήρθαν. Λόμπυ έχουν όλοι.

Αν όμως δεν είναι ούτε το ένα, ούτε το άλλο, τότε τι έγινε; Η απάντηση βρίσκεται στη δυναμική της περιοχής. Όπως κάθε άνθρωπος γεννιέται με ένα ορισμένο δυναμικό (τα φυσικά και πνευματικά του χαρίσματα) έτσι είναι και οι τόποι. Έχουν τη δική τους δυναμική, τα δικά τους χαρίσματα, τα οποία αν τα εκμεταλλευθείς κατάλληλα κερδίζεις. Η Κυπαρισσία έκανε αυτό το απλό πράγμα, αυτό που κάνει κάθε άνθρωπος που έχει συνηθισμένο μυαλό. Εκμεταλλεύτηκε τα χαρίσματά της. Και έχει πολλά χαρίσματα. Κατ' αρχάς ήταν πρωτεύουσα από παλιά. Από την εποχή της Τουρκοκρατίας. Γιατί εκεί είχε Τούρκους και οι Τούρκοι καθόταν στις πρωτεύουσες και όχι στην ύπαιθρο. Αυτό το βασικό της χάρισμα το αξιοποίησε για να αναδείξει το άλλο βασικό της χάρισμα. Τη γεωγραφική της θέση. Ανάμεσα σε βουνό και θάλασσα φαίνεται ιδανικός τόπος για να ζήσει κάποιος μέσα στις ομορφιές της Ελλάδας. Έτσι οι υπάλληλοι που περνούσαν από εκεί επέλεγαν να μείνουν μόνιμα και να μη ζητούν μετάθεση. Έτσι δημιουργήθηκε ένα νέο πλεονέκτημα. Ο αστικός πληθυσμός. Και ως γνωστόν οι πρωτεύουσες έχουν αστικό πληθυσμό και όχι αγροτικό. Αυτή η δυναμική λοιπόν οδήγησε τα πράγματα εκεί που φτάσανε και όχι οι "μυστικές συνωμοσίες" εναντίον των Φιλιατρών. Βεβαίως υπάρχουν και οι επιδιώξεις και όπως γνωρίζουμε εργαζόμαστε γι' αυτές. Προσπαθούμε να βρούμε ευκαιρίες να τις προωθήσουμε. Είχαμε εμείς νοσοκομείο, είχαν και οι Κυπαρισσιώτες και ήθελαν και το δικό μας για να μεγαλώσουν. Η κατάσταση που την ευνοούσε υπήρχε πάντα στην κοινωνική δομή των μεταπολεμικών Φιλιατρών. Όντας η Φιλιατρινή κοινωνία μια αγροτική κοινωνία οι γιατροί δεν είχαν το κατάλληλο κοινωνικό περιβάλλον διαβίωσης και επιθυμούσαν περισσότερο να ζουν στην Κυπαρισσία απ' ότι στα Φιλιατρά. Υπήρχε λοιπόν κατάλληλο υπέδαφος για το κλείσιμο του νοσοκομείου και όταν βρέθηκε η κατάλληλη ευκαιρία με τον Ανδρουτσόπουλο το πέτυχαν. Και εμείς στη θέση τους το ίδιο θα κάναμε. Και για να τελειώνουμε με το θέμα της πρωτεύουσας της Τριφυλίας, αν ρωτήσουμε ένα εκατομμύριο ξένους που δεν έχουν σχέση με την Τριφυλία, ποια πόλη της Τριφυλίας ταιριάζει καλύτερα για πρωτεύουσά της, δεν νομίζω ότι θα βρισκόταν άνθρωπος που θα έλεγε άλλη από την Κυπαρισσία.

Τι έγινε όμως και καταλήξαμε σε αυτό το σημείο; Ποια δυναμική των πραγμάτων μας οδήγησε εδώ; Είναι η αγροτική μας κατάσταση αναγκαία και ικανή να μας καταδικάσει σε μαρασμό; Είναι γνωστό από τα μαθητικά εγχειρίδια ότι η βάση της παραγωγής είναι η αγροτική παραγωγή. Αφού διαθέτουμε ισχυρή αγροτική παραγωγή, λογικά θα πρέπει να έχουμε και ισχυρό λόγο στη διαδικασία λήψης των αποφάσεων. Γιατί όμως είμαστε ουρά; Γιατί οι άλλοι μας τη φέρνουν; Η απάντηση βρίσκεται σ' αυτό που λέγεται επιστημονικά ιδεολογική κυριαρχία. Στη γλώσσα της αγοράς λέγεται παραμύθιασμα. Την ιδεολογική κυριαρχία τη χρησιμοποιούν αυτοί που δεν παράγουν για να εκμεταλλεύονται αυτούς που παράγουν. Ακούγεται πολύ συχνά τελευταία ότι τα Φιλιατρά είναι ισχυρά επειδή έχουν ισχυρή αγροτική παραγωγή. Μόνο που δεν μπορούν οι Φιλιατρινοί να εκμεταλλευτούν αυτό το πλεονέκτημα. Και ο λόγος είναι ότι για να εκμεταλλευθείς τα πλεονεκτήματά σου χρειάζεσαι γνώσεις. Χρειάζεσαι δάσκαλους να σου εμφυτεύσουν τις γνώσεις. Χρειάζεσαι και κοινωνικό περιβάλλον που να κάνει σαφές ότι οι γνώσεις που παίρνεις πράγματι έχουν χρησιμότητα και δεν είναι άχρηστες.

Ποια είναι η κατάσταση στα Φιλιατρά σε σχέση με αυτά τα ζητήματα; Πρώτον και κυριότερο ποιος νοιάζεται για το τι γίνεται σήμερα στα σχολειά μας; Μπαίνουν οι γονείς στο Γυμνάσιο και το Λύκειο να δουν πως είναι; Τι γνώμη αποκτά ένα παιδί που αντιμετωπίζεται ως "πελάτης" από το δάσκαλό του; Πως να πείσεις ένα νέο για την κοινωνική συμμετοχή και προσφορά στον τόπο του, όταν βλέπει καθημερινά τη βρωμιά απλωμένη σ' όλη την πόλη του; Που είναι ο παιδευτικός ρόλος του δήμου; Σε καμιά γειτονική πόλη δεν έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο να αδειάζουν μπάζα στα πεζοδρόμια, να τους βλέπουν όλοι (ακόμα και δημοτικοί σύμβουλοι) και να μη συμβαίνει τίποτα. Ο αγρότης δεν είναι κατ' ανάγκη αγράμματος. Απλά τον κάνουν αγράμματο αυτοί που έχουν συμφέρον να τον εκμεταλλευθούν. Και σε μια αγροτική περιοχή όπως τα Φιλιατρά, όσοι δεν ενδιαφέρονται (έμπρακτα, όχι στα λόγια) για την παιδεία των νέων, είναι εκ των πραγμάτων με τους άλλους, γιατί καθιστούν τους αγρότες αγράμματους και συνακόλουθα μειώνουν τη δυναμική των Φιλιατρών. Αυτή η δυναμική λοιπόν (η οποία απαιτεί πολλές σελίδες να αναπτυθχεί ικανοποιητικά) μας έφτασε εδώ. Εμείς είμαστε υπεύθυνοι και όχι οι άλλοι. Οι άλλοι το συμφέρον τους κοιτάξανε. Όπως θα κάναμε και εμείς άλλωστε. Ας τελειώνουμε λοιπόν με την πρωτεύουσα. Στη δεδομένη στιγμή δεν είμαστε σε θέση να διεκδικήσουμε πρωτεύουσα Τριφυλίας. Μια άλλη στιγμή ίσως...

Ακούστηκε και μια άλλη πρόταση. Να σχηματίσουμε δήμο με τους Γαργαλιάνους. Και γιατί όχι; Ο δήμος Τριφυλίας είναι τεράστιος. Γιατί να μη γίνουν δύο δήμοι στην Τριφυλία; Στο κάτω - κάτω για τοπική αυτοδιοίκηση μιλάμε. Με τους Γαργαλιανιώτες έχουμε αρκετά κοινά. Αγρότες και αυτοί, αγρότες και εμείς. Θα μπορούσαμε να βρούμε μια κοινή γλώσσα και να προωθήσουμε κοινά συμφέροντα. Όμως έτσι όπως έγιναν τα πράγματα φαίνεται σαν αναγκαστικός γάμος. Άλλη νύφη ήθελαν οι Γαργαλιανιώτες και άλλη νύφη οι Φιλιατρινοί. Και αφού δεν πέτυχαν τους στόχους τους, αποφάσισαν να παρηγορηθούν μεταξύ τους. Όμως αυτή η πρόταση θα μπορούσε να έχει επιτυχή έκβαση, αν είχε τεθεί ως στόχος εξ' αρχής. Από τότε που ο Καλλικράτης ήταν στα πρώτα στάδια. Όμως τότε το τοπικό πολιτικό προσωπικό έκανε την πάπια. Περίμενε να δει τι ρόλους θα επεφύλασσε γι' αυτούς η νέα κατάσταση. Και όταν κατάλαβαν ότι θα βγουν έξω από το παιχνίδι, άρχισαν τους λεονταρισμούς. Άρχισαν να θυμούνται τη δημοκρατία, τη λαϊκή βούληση και τη λύση που θα δώσει ο λαός. Ας τολμούσαν να κάνουν δημοψήφισμα πριν για να βλέπαμε τι ήθελε ο λαός. Δυστυχώς η δυναμική μιας πόλης αντανακλάται και στο πολιτικό προσωπικό της.

Η νέα διοικητική δομή της Ελλάδας σίγουρα θα αλλάξει πολλά πράγματα στο τοπικό επίπεδο και θα επηρεάσει τη ζωή μας. Όμως πρέπει να σταθούμε θετικά στις αλλαγές και όχι να τις εξορκίσουμε. Μόνο αν σταθούμε θετικά, θα είμαστε σε θέση να βρούμε τους νέους ρόλους μας και να επιβιώσουμε, ως σύνολο και ως άτομα. Διαφορετικά θα χαθούμε και δεν θα φταίνε οι Κυπαρισσιώτες γι' αυτό. Ας σταματήσουμε λοιπόν τις κλάψες και ας αρχίσει η συζήτηση για το νέο ρόλο των Φιλιατρών στην Τριφυλία.

Νίκος Κυπαρίσσης

Οδηγίες ΥΠΟΙΚ για εκκαθάριση και κατάργηση ΕΤΑΚ

Τις διατάξεις των άρθρων 53 έως και 56 του νέου φορολογικού νόμου 3842/2010, για την εκκαθάριση του ΕΤΑΚ και την κατάργησή του, κοινοποίησε το υπουργείο Οικονομικών, δίνοντας οδηγίες για την εφαρμογή τους.

Όπως μεταξύ άλλων σημειώνεται, για όσους φορολογούμενους δεν έχει εκδοθεί εκκαθαριστικό ΕΤΑΚ έτους 2008 μέχρι και την 30η Απριλίου 2010, υποχρεούνται να υποβάλουν στην αρμόδια για τη φορολογία εισοδήματος Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.), δήλωση στοιχείων ακινήτων (έντυπο Ε9) έτους 2008 έως και την 15η Ιουνίου 2010, προκειμένου να δηλώσουν την ακίνητη περιουσία τους.

Με άλλη εγκύκλιό του, σχετικά με την ........

παρακράτηση φόρου εισοδήματος από μισθούς και ημερομίσθια, το υπουργείο Οικονομικών διευκρινίζει ότι ο υπολογισμός του φόρου θα γίνεται με βάση τη νέα φορολογική κλίμακα από την 1η Μαΐου 2010.

Πιο αναλυτικά:

Άρθρο 53

Ολοκλήρωση Εκκαθάρισης Ενιαίου Τέλους Ακινήτων έτους 2008

Το άρθρο 53 του ν. 3842/2010 ρυθμίζει τη διαδικασία ολοκλήρωσης της εκκαθάρισης του Ενιαίου Τέλους Ακινήτων (Ε.Τ.ΑΚ.) για το έτος 2008.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου αυτού ορίζεται ότι φυσικά πρόσωπα, υπόχρεα σε Ενιαίο Τέλος Ακινήτων για το έτος 2008, σύμφωνα με το άρθρο 6 του ν. 3634/2008 (Φ.Ε.Κ. 9Α΄/27-01-2008) «Κατάργηση φόρου κληρονομιών και γονικών παροχών - Απαλλαγή πρώτης κατοικίας - Ενιαίο τέλος ακινήτων - Αντιμετώπιση λαθρεμπορίου καυσίμων και λοιπές διατάξεις», για τα οποία δεν έχει εκδοθεί εκκαθαριστικό Ε.Τ.ΑΚ. έτους 2008 μέχρι και την 30η Απριλίου 2010, υποχρεούνται να υποβάλουν, στην αρμόδια για τη φορολογία εισοδήματος Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.), δήλωση στοιχείων ακινήτων (έντυπο Ε9) έτους 2008 έως και την 15η Ιουνίου 2010, προκειμένου να δηλώσουν την ακίνητη περιουσία τους.

Πιο συγκεκριμένα, υπόχρεα σε Ε.Τ.ΑΚ. για το έτος 2008 ήταν όλα τα φυσικά πρόσωπα που την 1η Ιανουαρίου του έτους 2008 είχαν εμπράγματα δικαιώματα πλήρους ή ψιλής κυριότητας ή επικαρπίας ή οίκησης σε ακίνητα, ανεξάρτητα από τις μεταβολές που επήλθαν στα ακίνητα αυτά κατά το χρονικό διάστημα μετά την 1η Ιανουαρίου του έτους 2008 έως και σήμερα.

Για τις ανάγκες της φορολογίας αυτής τα ακίνητα θεωρείται ότι ανήκουν στον υπόχρεο, ανεξάρτητα από τη μεταγραφή τους:

· Από την ημερομηνία σύνταξης του οριστικού συμβολαίου κτήσης, εφόσον αυτό είχε συνταχθεί μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2007.

· Από την ημερομηνία έκδοσης της τελεσίδικης δικαστικής απόφασης καταδίκης σε δήλωση βουλήσεως ή δικαστικής απόφασης με την οποία αναγνωρίζεται δικαίωμα κυριότητας ή άλλο εμπράγματο δικαίωμα σε ακίνητο από οποιαδήποτε αιτία, εφόσον αυτή είχε εκδοθεί μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2007.

· Από την ημερομηνία σύνταξης της κατακυρωτικής έκθεσης, σε περιπτώσεις αναγκαστικού ή εκούσιου πλειστηριασμού, εφόσον αυτή είχε συνταχθεί μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2007.

· Από την ημερομηνία σύνταξης του προσυμφώνου, όταν σε αυτό προβλέπεται ο όρος της αυτοσύμβασης, εφόσον αυτό είχε συνταχθεί μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2007. Το ανωτέρω δεν ισχύει για τα εργολαβικά προσύμφωνα.

· Από την ημερομηνία παραλαβής διαμερισμάτων - κατοικιών του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας από τους δικαιούχους οι οποίοι τα έχουν παραλάβει χωρίς οριστικά παραχωρητήρια μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2007.

· Στις περιπτώσεις κληρονομιαίων ακινήτων υπόχρεοι σε τέλος είναι:

o Οι εκ διαθήκης κληρονόμοι κατά το ποσοστό τους, εφόσον έχει δημοσιευτεί διαθήκη μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2007.

o Οι εξ αδιαθέτου κληρονόμοι κατά το ποσοστό τους, εφόσον δεν έχει δημοσιευτεί διαθήκη μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2007.

o Όσοι έχουν αποκτήσει ακίνητο με οριστικό συμβόλαιο δωρεάς αιτία θανάτου (πρόταση και αποδοχή), εφόσον ο θάνατος και η αποδοχή έχουν συμβεί μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2007.

· Ο νομέας, κατά την 1η Ιανουαρίου 2008, σε περίπτωση επίδικου ακινήτου.

Επίσης, υπόχρεος σε τέλος είναι όποιος κατά την 1η Ιανουαρίου 2008 ήταν:

· Γονέας, υπόχρεος για την ακίνητη περιουσία των προστατευόμενων τέκνων του, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 7 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν.2238/1994, ΦΕΚ 151Α΄/16-09-1994, όπως ισχύει).

· Κηδεμόνας, για την ακίνητη περιουσία σχολάζουσας κληρονομιάς.

· Εκτελεστής διαθήκης, για κληρονομιαία ακίνητη περιουσία.

· Σύνδικος της πτώχευσης, για την πτωχευτική ακίνητη περιουσία.

· Μεσεγγυούχος ακίνητης περιουσίας.

Τη δήλωση στοιχείων ακινήτων υποβάλλουν φυσικά πρόσωπα για τα οποία δεν έχει εκδοθεί εκκαθαριστικό Ε.Τ.ΑΚ. έτους 2008. Φυσικά πρόσωπα τα οποία έχουν λάβει εκκαθαριστικό Ε.Τ.ΑΚ. έτους 2008 και λόγω ύπαρξης λαθών σε αυτό έχουν προβεί σε υποβολή δήλωσης στοιχείων ακινήτων έτους 2008 ή σε υποβολή οποιωνδήποτε Υποδειγμάτων, σύμφωνα με την ΠΟΛ 1143/2008, με σκοπό την επανεκκαθάριση της δήλωσής τους, δεν εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 53 του ν. 3842/2010, και ως εκ τούτου δεν υποβάλλουν την προβλεπόμενη στο άρθρο 53 δήλωση, ακόμη και εάν δεν έχει πραγματοποιηθεί η επανεκκαθάριση της δήλωσής τους.

Αρμόδια Δ.Ο.Υ. για την υποβολή της δήλωσης στοιχείων ακινήτων έτους 2008, αποκλειστικά και μόνο για την καταβολή του Ε.Τ.ΑΚ. έτους 2008 σε περιπτώσεις που δεν έχει εκδοθεί εκκαθαριστικό μέχρι και την 30η Απριλίου 2010, ορίζεται η Δ.Ο.Υ. που είναι αρμόδια για τη φορολογία εισοδήματος κατά το χρόνο υποβολής της προβλεπόμενης στο άρθρο 53 του ν. 3842/2010 δήλωσης στοιχείων ακινήτων.

Τα φυσικά πρόσωπα, για τα οποία δεν εκδόθηκε από το Υπουργείο Οικονομικών εκκαθαριστικό Ε.Τ.ΑΚ. έτους 2008, υποχρεούνται να υποβάλουν την προβλεπόμενη στο άρθρο 53 του ν. 3842/2010 δήλωση στοιχείων ακινήτων μέχρι και την 15η Ιουνίου 2010, προκειμένου να δηλώσουν την ακίνητη περιουσία τους στην κατάσταση που αυτή ήταν την 1η Ιανουαρίου 2008. Η υποβολή της δήλωσης, εντός της προθεσμίας αυτής, δεν επιφέρει την επιβολή οποιωνδήποτε κυρώσεων.

Οι δηλώσεις στοιχείων ακινήτων έτους 2008, οι οποίες υποβάλλονται σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 53 του ν. 3842/2010, φυλάσσονται χωριστά από τις Δ.Ο.Υ. Με νεότερο έγγραφο μας θα δοθούν οδηγίες για τη διαχείριση των δηλώσεων αυτών.

Άρθρο 54 και Άρθρο 55

Πρόστιμο Ενιαίου Τέλους Ακινήτων νομικών προσώπων και Μεταβατική Διάταξη

Άρθρο 54

Με τις διατάξεις του άρθρου 54 του ν. 3842/2010 τροποποιείται η παράγραφος 4 του άρθρου 16 του ν. 3634/2008, όπως αντικαταστάθηκε από την παράγραφο 7 του άρθρου 6 του ν. 3763/2009 «Ενσωμάτωση Οδηγιών 2006/98/ΕΚ, 2008/8/ΕΚ και 2007/74/ΕΚ, διατάξεων των Οδηγιών 2006/112/ΕΚ και 2006/69/ΕΚ, διατάξεις φορολογίας εισοδήματος, κεφαλαίου, ΦΠΑ και λοιπών φορολογιών και λοιπές διατάξεις» (Φ.ΕΚ. 80Α΄/27-05-2009).

Συγκεκριμένα, με την παράγραφο 7 του άρθρου 6 του ν. 3763/2009 επιβαλλόταν αυτοτελές πρόστιμο ύψους 5.000,00€ στα νομικά πρόσωπα τα οποία δεν υπέβαλαν αρχικές δηλώσεις Ε.Τ.ΑΚ. έτους 2009 μετά την παρέλευση τριών (3) μηνών από την καταληκτική προθεσμία υποβολής της δήλωσης. Ωστόσο, με δεδομένο ότι το ύψος του εν λόγω προστίμου ήταν αντίθετο με την αρχή της αναλογικότητας και σε πολλές περιπτώσεις ήταν δυσανάλογο με το ποσό του αναλογούντος φόρου, με το άρθρο 54 του ν. 3842/2010 τροποποιήθηκε το ποσό του προστίμου αυτού.

Ειδικότερα, το ποσό του προστίμου περιορίστηκε στα 1.500,00€ και επιβάλλεται στα νομικά πρόσωπα τα οποία δεν υπέβαλαν αρχικές δηλώσεις Ε.Τ.ΑΚ. έτους 2009 μετά από την παρέλευση τριών (3) μηνών από την καταληκτική προθεσμία υποβολής της δήλωσης.

Για την επιβολή του προστίμου χρονικό σημείο αφετηρίας αποτελεί η επόμενη ημέρα εκείνης κατά την οποία έληξε η προθεσμία υποβολής της δήλωσης Ε.Τ.ΑΚ. έτους 2009, συμπεριλαμβανομένης της παράτασης που δόθηκε με τη με αριθ. πρωτ. 1048938/254/0013/14-05-2009 Απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, ΠΟΛ 1064/2009.

Το πρόστιμο επιβάλλεται με απόφαση του Προϊστάμενου της αρμόδιας Δ.Ο.Υ., στην οποία γίνεται σύντομη περιγραφή της παράβασης. Η απόφαση αυτή καταχωρείται και κοινοποιείται αρμοδίως.

Τονίζεται ότι η επιβολή του προστίμου αυτού είναι ανεξάρτητη από πρόσθετους φόρους ή αυτοτελή πρόστιμα που θα επιβληθούν μετά την υποβολή της εκπρόθεσμης αρχικής δήλωσης.

Σύμφωνα με το άρθρο 54 του ν. 3842/2010 το εν λόγω πρόστιμο, σε περίπτωση διοικητικής επίλυσης της διαφοράς ή δικαστικού συμβιβασμού, περιορίζεται στο ένα τρίτο (1/3) του ύψους του, ήτοι στα 500,00€. Επιπλέον, για τη διοικητική επίλυση της διαφοράς αλλά και τη βεβαίωση και την καταβολή του προστίμου εφαρμόζονται ανάλογα οι διατάξεις του ν. 2523/1997 «Διοικητικές και ποινικές κυρώσεις στη φορολογική νομοθεσία και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 179Α΄/11-09-1997).

Άρθρο 55

Με δεδομένο ότι το πρόστιμο της παραγράφου 4 του άρθρου 16 του ν. 3634/2008, όπως ίσχυε πριν από την τροποποίηση του με το άρθρο 54 του ν. 3842/2010, έχει ήδη εφαρμοστεί σε περιπτώσεις εκπρόθεσμης υποβολής δηλώσεων Ε.Τ.ΑΚ. έτους 2009 εκ μέρους των νομικών προσώπων, προβλέφθηκε, με το άρθρο 55 του ν. 3842/2010, μεταβατική διάταξη ώστε να ρυθμιστούν αυτές οι υποθέσεις και να αποτραπούν τυχόν αδικίες κατά τη μετάβαση στις νέες διατάξεις.

Το άρθρο 55 προβλέπει τη δυνατότητα επιστροφής ή συμψηφισμού του ποσού που έχουν καταβάλει τα νομικά πρόσωπα δυνάμει των διατάξεων της παραγράφου 4 του άρθρου 16 του ν. 3634/2008, όπως ίσχυε πριν από τη δημοσίευση του ν. 3842/2010.

Συγκεκριμένα, το άρθρο 55 ορίζει τρεις (3) περιπτώσεις οι οποίες ρυθμίζονται από τη μεταβατική διάταξη, ως εξής:

Α) Υποθέσεις για τις οποίες έχει εκδοθεί πράξη επιβολής προστίμου και, μέχρι την ημερομηνία δημοσίευσης του ν. 3842/2010, έχει επιτευχθεί διοικητική επίλυση της διαφοράς ή δικαστικός συμβιβασμός ή μεταγενέστερος διοικητικός συμβιβασμός ενώπιον του διοικητικού πρωτοδικείου, σε υπόθεση που ήταν εκκρεμής ενώπιον του κατά τη δημοσίευση του ανωτέρω νόμου. Στις περιπτώσεις αυτές το ποσό του προστίμου που έχει βεβαιωθεί μετά την επίτευξη της διοικητικής διαφοράς ή του δικαστικού συμβιβασμού ανέρχεται σε 3.000,00€ (τα 3/5 των 5.000,00€). Με το άρθρο 54 του ν. 3842/2010, το οποίο τροποποίησε το άρθρο 16 του ν. 3634/2008, το ποσό του προστίμου που αντιστοιχεί στις περιπτώσεις αυτές (διοικητική επίλυση της διαφοράς ή δικαστικός συμβιβασμός) είναι 500,00€ (το 1/3 των 1.500,00€). Συνεπώς, εφόσον νομικό πρόσωπο έχει καταβάλει 3.000,00€ πρέπει να συνταχθεί Ατομικό Φύλλο Έκπτωσης (Α.Φ.ΕΚ.) για το ποσό των 2.500,00€ και το ποσό αυτό να επιστραφεί ή να συμψηφιστεί, κατά περίπτωση.

Β) Υποθέσεις για τις οποίες έχει εκδοθεί πράξη επιβολής προστίμου, δεν έχει επέλθει διοικητική επίλυση της διαφοράς ή δικαστικός συμβιβασμός και η πράξη αυτή έχει καταστεί οριστική μέχρι τη δημοσίευση του ν. 3842/2010 και έχει βεβαιωθεί το ποσό του προστίμου που αναγράφεται σε αυτήν. Η πράξη καθίσταται οριστική εφόσον παρέλθει άπρακτο το χρονικό διάστημα εντός του οποίου μπορεί να ασκηθεί προσφυγή ή να ζητηθεί η διοικητική επίλυση της διαφοράς. Στις περιπτώσεις αυτές το ποσό του προστίμου που έχει βεβαιωθεί ανέρχεται σε 5.000,00€. Με το άρθρο 54 του ν. 3842/2010, το οποίο τροποποίησε το άρθρο 16 του ν. 3634/2008, το ποσό του προστίμου που αντιστοιχεί στις περιπτώσεις αυτές (μη επίτευξη διοικητικής επίλυσης της διαφοράς ή δικαστικού συμβιβασμού) είναι 1.500,00€. Συνεπώς, εφόσον σε νομικό πρόσωπο έχει βεβαιωθεί ποσό 5.000,00€, πρέπει να συνταχθεί Α.Φ.ΕΚ. για το ποσό των 3.500,00€ και το ποσό αυτό να επιστραφεί ή να συμψηφιστεί, κατά περίπτωση.

Γ) Υποθέσεις για τις οποίες έχει εκδοθεί πράξη επιβολής πρόστιμου που δεν έχει καταστεί οριστική μέχρι την ημερομηνία δημοσίευσης του ν. 3842/2010 και δεν έχει βεβαιωθεί το ποσό του προστίμου που αναγράφεται σε αυτήν. Οι υποθέσεις αυτές αφορούν περιπτώσεις για τις οποίες έχει εκδοθεί πράξη επιβολής προστίμου αλλά, κατά την ημερομηνία δημοσίευσης του ν. 3842/2010, δεν έχει επέλθει διοικητική επίλυση της διαφοράς ή δικαστικός συμβιβασμός ή δεν έχει παρέλθει άπρακτο το χρονικό διάστημα εντός του οποίου μπορεί να ασκηθεί προσφυγή ή να ζητηθεί διοικητική επίλυση της διαφοράς, ώστε να καταστεί οριστική. Στις περιπτώσεις αυτές εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 16 του ν. 3634/2008, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 54 του ν. 3842/2010.

Για τις ανωτέρω περιπτώσεις, υπό στοιχεία Α και Β, η σύνταξη του Α.Φ.ΕΚ. δε γίνεται οίκοθεν από τη Δ.Ο.Υ. αλλά κατόπιν αίτησης του υπόχρεου. Οι ενδιαφερόμενοι, προκειμένου να κάνουν χρήση των ευνοϊκών διατάξεων του άρθρου 55 του ν. 3842/2010 (μεταβατική διάταξη), οφείλουν να υποβάλουν την ανωτέρω αίτηση στην αρμόδια Δ.Ο.Υ., έως και την 30η Σεπτεμβρίου 2010. Στη συνέχεια η Δ.Ο.Υ συντάσσει το Α.Φ.ΕΚ., κατά περίπτωση. Αρμόδια Δ.Ο.Υ. είναι αυτή η οποία εξέδωσε την πράξη επιβολής προστίμου.

Άρθρο 56

Κατάργηση του Ενιαίου Τέλους Ακινήτων

Με το άρθρο αυτό, μετά την επιβολή του Φόρου Ακίνητης Περιουσίας, καταργείται το Ενιαίο Τέλος Ακινήτων, από το έτος 2010.

Οι καταργούμενες διατάξεις εφαρμόζονται για υποθέσεις Ενιαίου Τέλους Ακινήτων των οποίων η φορολογική υποχρέωση γεννήθηκε μέχρι την κατάργησή τους. Επίσης, για τις υποθέσεις αυτές διατηρούνται σε ισχύ οι διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 7, του δεύτερου εδαφίου του άρθρου 10 και των παραγράφων 4 και 5 του άρθρου 12 του ν. 3634/2008, όπως ισχύει.

Λουκάνικα και μπέικον βλάπτουν την καρδιά

Η κατανάλωση κατεργασμένου κρέατος, όπως τα λουκάνικα και το μπέικον, αυξάνουν την πιθανότητα καρδιοπάθειας ή διαβήτη, ενώ το ακατέργαστο κόκκινο κρέας δεν φαίνεται να είναι το ίδιο επιβλαβές, σύμφωνα με μια νέα έρευνα του πανεπιστημίου του Χάρβαρντ.

Η μελέτη, από ερευνητές της Σχολής Δημόσιας Υγείας, υπό την ερευνήτρια του τμήματος επιδημιολογίας Ρενάτα Μίχα, δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Circulation» του Αμερικανικού Καρδιολογικού Συλλόγου.

Η διαπίστωση της νέας έρευνας του Χάρβαρντ .........

είναι ότι η κατανάλωση ακόμα και μόνο 50 γραμμαρίων κατεργασμένου κρέατος καθημερινά (που αντιστοιχούν περίπου σε ένα λουκάνικο ή δύο κομμάτια μπέικον) αυξάνει κατά 42% τον κίνδυνο για καρδιοπάθεια και κατά 19% τον κίνδυνο για την εμφάνιση διαβήτη τύπου 2.

Αντίθετα, δεν διαπιστώνεται τέτοιος κίνδυνος από την κατανάλωση ακόμα και διπλάσιας ποσότητας κόκκινου ανεπεξέργαστου κρέατος κάθε μέρα, όπως βοδινού, αρνιού ή χοιρινού, παρόλο που τόσο το ακατέργαστο όσο και το κατεργασμένο κρέας έχουν χονδρικά το ίδιο ποσοστό λίπους.

Οι ερευνητές, με δεδομένο ότι και στις δύο μορφές κρέατος υπάρχουν ανάλογες ποσότητες χοληστερόλης και κορεσμένων λιπών, εκτιμούν ότι η διαφορά τους, όσον αφορά την επίπτωση στην υγεία, οφείλεται στο αλάτι και στα άλλα συντηρητικά που προστίθενται στο κατεργασμένο κρέας.

Το αλάτι ιδίως μπορεί να αυξήσει την πίεση του αίματος σε μερικούς ανθρώπους και να αυξήσει έτσι τον κίνδυνο για έμφραγμα και εγκεφαλικό. Επίσης, πειράματα με ζώα έχουν δείξει ότι τα συντηρητικά μπορούν να δημιουργήσουν αρτηριοσκλήρυνση και να μειώσουν την ανεκτικότητα στη γλυκόζη, οδηγώντας έτσι σε πιθανά προβλήματα καρδιάς και διαβήτη.

Η Μίχα σημείωσε ότι τέτοιου είδους μελέτες δεν μπορούν να αποδείξουν πέρα από κάθε αμφιβολία ότι υπάρχει σχέση αιτίου-αποτελέσματος ανάμεσα στην κατανάλωση κατεργασμένου κρέατος και στα προβλήματα υγείας, όμως πρόσθεσε ότι ελήφθη μέριμνα ώστε να απομονωθεί η επίδραση άλλων πιθανών παραγόντων κινδύνου.

Από την πλευρά τους, οι οργανώσεις της αμερικανικής και της βρετανικής βιομηχανίας κατεργασμένου κρέατος εξέφρασαν τη διαφωνία τους με αυτά τα συμπεράσματα, θεωρώντας ότι πρόκειται απλώς για υποθέσεις που δεν έχουν αποδειχτεί και τόνισαν την ανάγκη να γίνουν και άλλες έρευνες. Όπως είπαν, δεν χρειάζεται οι καταναλωτές να αλλάξουν τις διατροφικές τους συνήθειες.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΥΠ.ΕΣ.: Δέσμιος παλαιοκομματικής νοοτροπίας ο Σαμαράς

Επιβεβαίωση του ότι "παραμένει δέσμιος της παλαιοκομματικής αντίληψης και της νοοτροπίας του πελατειακού κράτους, που οδήγησε τη χώρα στα πρόθυρα της χρεωκοπίας", χαρακτηρίζει την άρνηση του προέδρου της ΝΔ και στον "Καλλικράτη" μετά το "όχι" στο ΑΣΕΠ και το ΕΙΣΕΠ, το υπουργείο Εσωτερικών.

"Η Ν.Δ. του κ. Σαμαρά επέλεξε τον ίδιο δρόμο της στείρας άρνησης, που είχε επιλέξει και στο νόμο για την καθολική υπαγωγή των προσλήψεων στις αξιοκρατικές διαδικασίες του ΑΣΕΠ, αλλά και στο νόμο για την αντικειμενική προαγωγή των διευθυντών στο Δημόσιο.
Καμιά έκπληξη δεν προκαλεί πλέον η επιμονή ......

του κ. Σαμαρά να εναντιώνεται χωρίς κανένα ουσιαστικό επιχείρημα σε μια μεγάλη αλλαγή που όλοι συμφωνούν ότι έχει ανάγκη ο τόπος", καταλήγει η ανακοίνωση του ΥΠ.ΕΣ.

Πηγή: Αυτοδιοίκηση.gr

Σαμαράς: Τρεις λόγοι για την απόσυρση του «Καλλικράτη»

Την απόσυρση του νομοσχεδίου για τον «Καλλικράτη», ζήτησε και πάλι, μιλώντας σε συνδιάσκεψη αυτοδιοικητικών στελεχών της ΝΔ ο πρόεδρος του κόμματος Αντώνης Σαμαράς. Ο κ. Σαμαράς χαρακτήρισε τον «Καλλικράτη» «συνολική απορρύθμιση και όχι μεταρρύθμιση», προσθέτοντας ότι δεν θα δημιουργήσει καλύτερο κράτος, όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση, αλλά θα δημιουργήσει χειρότερη τοπική αυτοδιοίκηση.
Κι αυτό γιατί, όπως είπε, η κυβέρνηση επέλεξε: .....


- Να αρνηθεί τη μεταφορά πόρων («πρόκειται για τεχνητή συγκόλληση μέρους υπαρχόντων προγραμμάτων», είπε χαρακτηριστικά)

- Να κουτσουρέψει τη μεταφορά αρμοδιοτήτων («Παρουσιάζει χύμα μια σειρά αρμοδιοτήτων για τις οποίες δεν υπάρχει καμία κοστολόγηση. Μήπως θέλει να μετατρέψει σε επαίτη την αυτοδιοίκηση;», αναρωτήθηκε)

- Να μην κάνει αντικειμενική αλλά κομματική χωροθέτηση. Ειδικά σ’ αυτό το τελευταίο ο πρόεδρος της ΝΔ αφιέρωσε μεγάλο μέρος της ομιλίας του, καταγγέλλοντας την κυβέρνηση και τον αρμόδιο υπουργό Εσωτερικών για αναξιοπιστία: «Είπε ψέματα. Είναι αναξιόπιστος.
Εξαπάτησε την τοπική αυτοδιοίκηση και τους δικούς μας και τους δικούς του», είπε χαρακτηριστικά. Επέλεξε δε ως «κορυφαίο παράδειγμα», για το «διαφορετικό ψαλίδι που χρησιμοποίησε» όπως είπε, τους δήμους Αμπελοκήπων και Ευόσμου στην Θεσσαλονίκη, στους οποίους κατά το κ. Σαμαρά δεν τηρήθηκε το όριο των 25.000 κατοίκων: «Επινόησε το τέχνασμα της απορρόφησης άλλων νεοδημοκρατικών δήμων για να μειωθεί ο συνολικός δήμων της ΝΔ», σημείωσε με έμφαση.

Παράλληλα τόνισε ότι η συνένωση των 7 δήμων της επαρχίας Λαγκαδά, επίσης, στη Θεσ/νικη, μεταξύ των οποίων και ο Σοχός, που «θα έπρεπε να χαρακτηριστεί ορεινός δήμος, δείχνει την απελπισία του ΠΑΣΟΚ στην ανάγνωση κομματικής αριθμητικής». Επιπλέον, στο χωροταξικό ο κ. Σαμαράς τάχθηκε κατά της αρχής «νησί και δήμος» στην περίπτωση μεγάλων νησιών όπως η Λέσβος, η Ρόδος, η Χίος η Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Σάμος, ενώ τόνισε όtι το κόμμα του είναι υπέρ της διατήρησης των ιστορικών δήμων.

Πηγή: Αυτοδιοίκηση.gr

ΞΕΚΙΝΑ Η ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΜΑΧΗ ΓΙΑ ΤΟΝ "ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ"‏

Στις 5 το απόγευμα ξεκινά στη Βουλή μια κατά τα φαινόμενα σκληρή μάχη για τον «Καλλικράτη».

Κι αυτό γιατί η ΝΔ που έδειξε τις προθέσεις της απέναντι στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Εσωτερικών εδώ και αρκετό καιρό, τις τελευταίες ημέρες είναι εμφανές ότι επιδιώκει μετωπική σύγκρουση με την κυβέρνηση στο θέμα αυτό.

Την αρχή έκανε την προπερασμένη Δευτέρα στη σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών ο Αντώνης Σαμαράς, ζητώντας την απόσυρση του νομοσχεδίου αίτημα το οποίο προκάλεσε την πρώτη μετωπική σύγκρουση με το υπουργείο Εσωτερικών.

Η συνέχεια στην κόντρα δόθηκε την Παρασκευή ........

με την κατάθεση του νομοσχεδίου και την Δευτέρα με την συνέντευξη του υπουργού Εσωτερικών Γιάννη Ραγκούση στην αυτοδιοίκηση gr, στην οποία εξαπέλυε επίθεση κατά του προέδρου της ΝΔ ενώ το βράδυ της ίδιας ημέρας είχαμε νέα επίθεση, αυτή τη φορά του Αντώνη Σαμαρά κατά του υπουργού Εσωτερικών, απάντηση του ΥΠ.ΕΣ. και ανταπάντηση του αρμόδιου Τομεάρχη της ΝΔ Χρήστου Ζώη, με την καταληκτική φράση «θα τα πούμε στη Βουλή».

Ψάχνουν για «νέους Οικονόμου»

Να σημειωθεί ότι η συζήτηση και η ψήφιση του νομοσχεδίου για τον «Καλλικράτη» στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής θα γίνει έως την Πέμπτη, ενώ την επόμενη εβδομάδα θα εισαχθεί στην Ολομέλεια, προκειμένου να είναι νόμος του κράτους μέχρι τα τέλη Μαίου.

Αν και ο Γιάννης Ραγκούσης και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών έχουν φροντίσει να συζητήσουν διεξοδικά με όλους τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, οι υπεύθυνοι της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του κυβερνώντος κόμματος εφαρμόζουν στενό «μαρκάρισμα» στους «ύποπτους» βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και έχουν τα ραντάρ τους σε αυξημένη ετοιμότητα, μήπως και εντοπίσουν περιπτώσεις νέων «Οικονόμου»

Υπενθυμίζεται ότι εισηγητές του νομοσχεδίου για τη «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης» θα είναι από το ΠΑΣΟΚ ο Παναγιώτης Ρήγας και από τη ΝΔ ο Χρήστος Ζώης

Πηγή: Αυτοδιοίκηση.gr

Μεσσηνιακές εφημεερίδες της 18ης Μαίου 2010

Κλικ στα πρωτοσέλιδα για μεγάλο μέγεθος.
Τώρα και με τρόπο που δεν θα σας βγάζει pop up παράθυρα διαφημίσεων.