Πέμπτη 26 Μαΐου 2011

Νάντια Γιαννακοπούλου: Προβλήματα αξιοπιστίας των συστημάτων πυρανίχνευσης στην Πελοπόννησο

Σύμφωνα με τους διοικητές των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών της περιφέρειας Πελοποννήσου, τα συστήματα πυρανίχνευσης στην Πελοπόννησο είναι περιορισμένων δυνατοτήτων και δεν παρέχουν πλήρη στοιχεία, ειδικά για τα μεγάλα συμβάντα. Σχετικά, μάλιστα, η Περιφέρεια Πελοποννήσου έχει ζητήσει από τους επικεφαλής των υπηρεσιών της Πυροσβεστικής όλων των νομών της Πελοποννήσου, να αναζητήσουν άμεσα λύση με δεδομένη την έναρξη της θερινής περιόδου.

Συγκεκριμένα, όπως διαπιστώθηκε ........

από τους επικεφαλής των Υπηρεσιών της Πυροσβεστικής των ΠΕ Πελοποννήσου στην Συνεδρίαση της Επιτροπής Πολιτικής Προστασίας ενόψει της έναρξης της περιόδου πυροπροστασίας, τα υπάρχοντα συστήματα πυρανίχνευσης, που προμηθεύτηκαν οι προηγούμενες Νομαρχιακές Διοικήσεις πρέπει να αντικατασταθούν από ένα ενιαίο σύστημα πυρανίχνευσης πανελλαδικής κάλυψης και προσφοράς στοιχείων. Επιπλέον, για την αποφυγή του φαινομένου της σύγχυσης των πληροφοριών αποφεύγεται η χρησιμοποίηση από τις Πυροσβεστικές Υπηρεσίες των συστημάτων που προμηθεύτηκαν οι προηγούμενες Νομαρχιακές Διοικήσεις, καθιστώντας τα επί της ουσίας άχρηστα, αν και αγοράστηκαν πανάκριβα.

Με ζητούμενο τον καλύτερο δυνατό συντονισμό όλων των εμπλεκόμενων δομών το ζωτικής σημασίας, θέμα των πυρκαγιών, είναι απαραίτητο να επιστηθεί η προσοχή όλων των φορέων. Η ανάγκη λήψης επιπρόσθετων μέτρων για την καλύτερη αντιμετώπιση του προβλήματος και η ανάγκη συμμετοχής όλων των οργανωτικών δομών της πολιτείας, ιδιαίτερα μάλιστα στην περίοδο αυτή της κρίσης, επιφέρει την ανάγκη ύπαρξης οργανωμένου σχεδίου, το οποίο, κάτω από τη νέα δομή του Καλλικράτη, θα είναι ευέλικτο και αποτελεσματικό. Κατόπιν αυτών,

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί

1. Ισχύουν οι ισχυρισμοί των επικεφαλείς των υπηρεσιών της Πυροσβεστικής, σύμφωνα με τους οποίους τα συστήματα πυρανίχνευσης είναι αναποτελεσματικά;

2. Με ποιο τρόπο σκοπεύει η κυβέρνηση να αντιμετωπίσει το λειτουργικό έλλειμμα που παρουσιάζεται λόγω της αποφυγής χρησιμοποίησης των υπαρχόντων συστημάτων πυρανίχνευσης;

3. Είναι σε ισχύ ένα λειτουργικό πλάνο πυρασφάλειας (πρόληψης και αντιμετώπισης) εν μέσω της θερινής περιόδου που διανύουμε και ποιες ελλείψεις εντοπίζονται στην εφαρμογή του;

Η ερωτώσα βουλευτής,

Νάντια Ι. Γιαννακοπούλου

ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΔΗΣΗ: ΣΤΟ ΕΣΠΑ ΕΝΤΑΣΕΤΑΙ ΤΟ ΦΙΛΙΑΤΡΑ - ΓΑΡΓΑΛΙΑΝΟΙ

Στο ΕΣΠΑ εντασεται ο οδικός άξονας Φιλιατρά - Γαργαλιανοι όπως ανακοίνωσε σήμερα ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος τατούλης.
Ενα εργο που επι χρόνια και χρονια εκρεμούσε και ΟΥΔΕΠΟΤΕ η ΤΕΩΣ Νομαρχία προχώρησε.

Νεότερα σε επόμενη δημοσίευση.



Παρουσίαση του Τεχνολογικού Λυκείου από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, παρουσίασε σήμερα, 26/05/2011, την πρόταση του Υπουργείου για το Τεχνολογικό Λύκειο.
Άννα Διαμαντοπούλου: ........

«Υπάρχουν κατηγορίες πανεπιστημιακών σχολών που είναι, πλέον, υπερκορεσμένες. Αυτό οδηγεί πολλούς νέους στο δράμα της ανεργίας.

Τις τελευταίες 10ετίες υποτιμήσαμε και υποβαθμίσαμε την τεχνική- επαγγελματική εκπαίδευση. Χρειαζόμαστε ένα άλμα, που θα καταστήσει το Τεχνολογικό Λύκειο τη ναυαρχίδα για την επαγγελματική αναδιάταξη, που είναι αναγκαία για την αγορά εργασίας.

Στόχος του Τεχνολογικού Λυκείου είναι οι τεχνικό-επαγγελματικές γνώσεις και δεξιότητες και η πιστοποίησή τους. Τα παιδιά που το επιλέγουν είναι γιατί θέλουν να γίνουν επαγγελματίες. Την επόμενη ημέρα που τελειώνει κάποιος το Τεχνολογικό Λύκειο θα έχει επαγγελματικά δικαιώματα».

Εύη Χριστοφιλοπούλου:
«Θέλουμε το Τεχνικό Επαγγελματικό Λύκειο να είναι ουσιαστικά- και όχι μονό τυπικά- ισάξιο και ισότιμο με το Γενικό Λύκειο. Επενδύουμε στο μέλλον της χώρας.
Δεν χρειαζόμαστε μόνο επιστήμονες. Θέλουμε και εξειδικευμένους και καταρτισμένους επαγγελματίες- τεχνίτες που να μιλούν τη γλωσσά μας, να έχουν μαθηματική αντίληψη, ψηφιακή ικανότητα, πρωτοβουλία, πολιτισμική συνείδηση και να αναπτύσσουν την ιδιότητα του πολίτη. Αυτά που ονομάζονται ‘’δεξιότητες και ικανότητες κλειδιά’’ στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η δύναμη της πρότασης μας είναι η στόχευση στην εξειδίκευση».

Σύμφωνα με τη νέα πρόταση του Υπουργείου:

► Μετά από την αξιολόγηση εφαρμογής του, καταργείται ο διαχωρισμός της Τεχνικής & Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ, ο οποίος προκάλεσε σύγχυση σε γονείς και μαθητές. Ιδιαίτερα στις ΕΠΑΣ η απουσία μαθημάτων γενικής παιδείας και η αφαίρεση από τους αποφοίτους της προοπτικής συνέχισης των σπουδών τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση προκάλεσε συρρίκνωση του μαθητικού δυναμικού.
► Δημιουργείται ένας ενιαίος τύπος Τεχνολογικού Λυκείου σε συνδυασμό με την προώθηση νομοθετικά κατοχυρωμένων επαγγελματικών δικαιωμάτων για όλες τις ειδικότητες.
► Στόχος του Τεχνολογικού Λυκείου είναι η απόκτηση επαρκών τεχνικών-επαγγελματικών γνώσεων και δεξιοτήτων.
► Διασφαλίζεται η ισότιμη πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για όσους μαθητές επιθυμούν επαγγελματική ανέλιξη μέσω περαιτέρω σπουδών.
► Το Τεχνολογικό Λύκειο έχει διάρκεια 3+1 έτη, καθώς Ιδρύονται Τμήματα Ειδίκευσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Τ.Ε.Ε) εντός του τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος και ενταγμένα στην λειτουργία του Τεχνολογικού Λυκείου , διάρκειας ενός (1) έτους.
► Οι απόφοιτοι του Τμήματος Ειδίκευσης Τεχνικής - Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Τ.Ε.Ε.) θα αποκτήσουν πτυχίο ειδικότητας επιπέδου προσόντων 3. Βάσει της οδηγίας 36/2005 ΕΚ, το πτυχίο επιπέδου 3 μπορεί να απονέμεται μόνο σε αποφοίτους μεταδευτεροβάθμιων τμημάτων που ήδη κατέχουν τίτλους σπουδών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
► Οι ειδικότητες του Τεχνολογικού Λυκείου προσδιορίζονται κυρίως με βάση τις παραγωγικές ανάγκες της χώρας σε συνεργασία με τα παραγωγικά Υπουργεία, τις ανάγκες του παραγωγικού περιβάλλοντος και τις ανάγκες απασχόλησης σε τοπικό επίπεδο.
► Τα προγράμματα σπουδών βασίζονται στα μαθησιακά αποτελέσματα και είναι συμβατά με τα εθνικά πρότυπα «Επαγγελματικών Περιγραμμάτων».
► Τα προγράμματα σπουδών είναι επίσης προσαρμοσμένα στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Μεταφοράς Πιστωτικών μονάδων.
► Δεν υπάρχουν φραγμοί στις μετακινήσεις ή εγγραφές αποφοίτων από ένα σχολείο στο άλλο ή στην εσωτερική μετακίνηση, εφόσον εξασφαλίζονται τα «εκπαιδευτικά ελάχιστα».
► Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε αντικείμενα των ειδικοτήτων τους καθώς και σε θέματα σχολικής αποτυχίας και μαθητικής διαρροής.
► Ιδρύονται και λειτουργούν Πειραματικά Τεχνολογικά Λύκεια.
► Ενισχύονται οι δομές Διοίκησης του Τεχνολογικού Λυκείου.
► Προσαρμόζεται το πρόγραμμα των Εσπερινών Τεχνολογικών Λυκείων, με τετραετή διάρκεια, όπως ισχύει και σήμερα.
► Το Τεχνολογικό Λύκειο μετατρέπεται σε ένα τοπικό κέντρο παροχής γνώσεων και δεξιοτήτων, προσφέροντας εναλλακτικές διαδρομές, προσαρμοζόμενες στις δυνατότητες και τους στόχους των μαθητών. Σήμερα πλέον είναι αναγκαίο, όσο ποτέ άλλοτε, να συνδεθεί η Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση με την κοινωνία και να υποστηριχθεί η επαγγελματική κινητικότητα μέσω της σύνδεσης της με τη Δια Βίου Μάθηση.
► Αναμορφώνεται η Ειδική Επαγγελματική Εκπαίδευση, για την οποία θα ακολουθήσει ξεχωριστή πρόταση.

Τεχνολογικό Λύκειο:
1. Σε τι διαφέρει το Τεχνολογικό Λύκειο από το ΕΠΑ.Λ;
Ενσωματώνει τα ΕΠΑ.Λ και τις ΕΠΑ.Σ σε μια ενιαία δομή.
Εξασφαλίζεται η απαιτούμενη επάρκεια γνώσεων και δεξιοτήτων με την αύξηση των ωρών διδασκαλίας των θεωρητικών και πρακτικών μαθημάτων της κάθε ειδικότητας σε 2146 ώρες (με 3 +1 έτη), από 1189 ώρες που είναι στα ΕΠΑ.Λ.
Εκσυγχρονίζονται τα προγράμματα σπουδών και προσαρμόζονται στο ευρωπαϊκό σύστημα μεταφοράς πιστωτικών μονάδων. Παράλληλα εισάγεται ο θεσμός της ερευνητικής εργασίας και της δραστηριότητας, οι οποίες είναι εκπαιδευτικές διαδικασίες που αυξάνουν την αυτενέργεια των μαθητών, τους παροτρύνουν στη ανάληψη πρωτοβουλιών, ενισχύουν τη συνεργασία και προάγουν το ομαδικό πνεύμα.
Θεσμοθετείται η πρακτική άσκηση στο τρίτο έτος και στο τέταρτο έτος. Εκτός από την πρακτική άσκηση, παρέχεται και η δυνατότητα πραγματοποίησης μαθητείας. Η εφαρμογή των θεσμών της πρακτικής άσκησης και της μαθητείας θα γίνεται με τρόπο ευέλικτο, ώστε να προσαρμόζεται στις τοπικές συνθήκες της κάθε περιοχής, σε συνεργασία με τους επαγγελματικούς φορείς.
Στους μαθητές που έχουν μαθησιακά κενά από προηγούμενες εκπαιδευτικές βαθμίδες, προσφέρεται μια δεύτερη ευκαιρία με την εισαγωγή στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Α’ και Β’ τάξης, Μαθημάτων Υποστήριξης, στην Ελληνική Γλώσσα και στα Μαθηματικά.
Παρέχονται στους μαθητές δύο επίπεδα προσόντων. Επίπεδο 2 στο τέλος της τριετίας και επίπεδο 3 στο τέλος του τέταρτου έτους.
Οι εξετάσεις πιστοποίησης ενισχύουν την αξιοπιστία του συστήματος.
Στη Γ’ τάξη εισάγεται ένα νέο μάθημα με τίτλο «Επαγγελματικό Περιβάλλον και Σύνδεση με την Εργασία», που προετοιμάζει τους μαθητές, της κάθε ειδικότητας, για την αντιμετώπιση των ξεχωριστών συνθηκών εργασίας που θα συναντήσουν.
2. Πώς ο μαθητής θα αποφασίσει για τον τομέα που θα ακολουθήσει στη Β΄ τάξη του Τεχνολογικού Λυκείου;
Στην Α΄ τάξη του Τεχνολογικού Λυκείου θα υπάρχουν μαθήματα επιλογής/προσανατολισμού, που θα είναι αντίστοιχα των τομέων που θα λειτουργούν στη Β΄ τάξη του Τεχνολογικού Λυκείου.
Ο μαθητής θα επιλέγει δύο από τα μαθήματα αυτά και θα αποφασίζει αν τελικά τον ενδιαφέρουν οι αντίστοιχοι τομείς.
3. Αν ένας μαθητής αλλάξει γνώμη προαγόμενος από την Α’ τάξη του Τεχνολογικού Λυκείου μπορεί να συνεχίσει στο Νέο Λύκειο;
Η ύπαρξη μιας πρώτης τάξης με σχεδόν κοινά μαθήματα, στο Νέο Λύκειο και στο Τεχνολογικό Λύκειο, ευνοεί τους μαθητές που δεν έχουν ακόμα αποφασίσει για την εκπαιδευτική τους πορεία και διευκολύνει την κινητικότητα των μαθητών μεταξύ Νέου Λυκείου και Τεχνολογικού Λυκείου. Άρα στην Α’ τάξη του Τεχνολογικού Λυκείου οι ώρες των μαθημάτων κατεύθυνσης θα είναι περιορισμένες και ένας μαθητής μπορεί να συνεχίσει κανονικά τη μαθητική διαδρομή του στο Νέο Λύκειο.
4. Πόσα χρόνια διαρκούν οι σπουδές στο Τεχνολογικό Λύκειο;
Οι σπουδές διαρκούν 3 + 1 έτη (το ένα κατ’ επιλογήν ανάλογα με τα επαγγελματικά προσόντα).
5. Τίτλοι σπουδών
Ο απόφοιτος της Γ’ Τεχνολογικού Λυκείου θα αποκτά Απολυτήριο Τεχνολογικού Λυκείου και Πτυχίο επιπέδου προσόντων 2 σύμφωνα με την οδηγία 36/2005, όπως ενσωματώθηκε στο ελληνικό δίκαιο με το Π.Δ 38/2010.
Ο απόφοιτος του Τμήματος Ειδίκευσης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης θα αποκτά, μετά από εξετάσεις πιστοποίησης, Πτυχίο επιπέδου προσόντων 3 σύμφωνα με την οδηγία 36/2005 όπως ενσωματώθηκε στο ελληνικό δίκαιο με το Π.Δ 38/2010.
6. Γιατί χρειάζεται το τέταρτο έτος;
Το τέταρτο έτος εξασφαλίζει την απαιτούμενη επάρκεια γνώσεων και δεξιοτήτων, έτσι όπως περιγράφονται από τα αντίστοιχα επίπεδα προσόντων, με δεδομένο ότι στην Α’ τάξη του Τεχνολογικού Λυκείου (όπως συμβαίνει και στα ΕΠΑ.Λ) δεν διδάσκονται μαθήματα τομέα ή ειδικότητας.
Το τέταρτο έτος δεν είναι έτος κατάρτισης ή εξειδίκευσης, αλλά έτος ολοκλήρωσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης.
7. Ποιος είναι ο σκοπός του τμήματος «Γενικής Παιδείας», στη Γ’ τάξη του Τεχνολογικού Λυκείου;
Το Τεχνολογικό Λύκειο είναι ένα σχολείο χωρίς φραγμούς σε εκπαιδευτικές διαδρομές. Για τους μαθητές που διαφοροποιούν τους στόχους τους κατά τη διάρκεια της φοίτησης στο Τεχνολογικό Λύκειο, το τμήμα «Γενικής Παιδείας» προσφέρει μια εναλλακτική διαδρομή για τα Πανεπιστήμια και τα Τ.Ε.Ι.
Το τμήμα «Γενικής Παιδείας» μπορούν να το επιλέξουν όσοι μαθητές προάγονται από τη Β’ τάξη του Τεχνολογικού Λυκείου, στη Γ’ τάξη και επιθυμούν να συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Σε αυτό το τμήμα διδάσκονται τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και οι απόφοιτοι του τμήματος παίρνουν Απολυτήριο Λυκείου, ισότιμο με αυτό του Γενικού Λυκείου.
Όσοι μαθητές επιλέξουν το τμήμα αυτό, θα έχουν τη δυνατότητα ουσιαστικής προετοιμασίας για τις πανελλαδικές εξετάσεις, ενώ με τα σημερινά δεδομένα, τα ποσοστά επιτυχίας των μαθητών που εισάγονται από τα ΕΠΑ.Λ στα πανεπιστήμια είναι εξαιρετικά μικρά.

8. Πώς θα γίνεται η πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση;
Η πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν είναι η βασική προτεραιότητα του Τεχνολογικού Λυκείου. Παρ’ όλα αυτά, η εκπαιδευτικές διαδρομές για τους αποφοίτους του Τεχνολογικού Λυκείου κρατιούνται ανοιχτές. Έτσι, όποιος τελειώνει την Γ’ τάξη του Τεχνολογικού Λυκείου, θα έχει πρόσβαση στα ΤΕΙ συμμετέχοντας σε ειδικές εξετάσεις.
Επίσης όποιος τελειώνει το 4ο έτος και εφόσον έχει επιτύχει στις εξετάσεις πιστοποίησης, θα έχει πρόσβαση στα ΤΕΙ, χωρίς εισαγωγικές εξετάσεις, με κριτήρια που θα οριστούν από το Υπουργείο Παιδείας και τα ΤΕΙ.
Και στις δύο περιπτώσεις, οι επιτυχόντες θα εισάγονται σε Τμήματα Τ.Ε.Ι. αντίστοιχα του τομέα της ειδικότητάς τους.

9. Τι θα γίνει με τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων του Τεχνολογικού Λυκείου;
Μια από τις βασικές προτεραιότητες του Υπουργείου Παιδείας θα είναι η εξασφάλιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων όλων των αποφοίτων του Τεχνολογικού Λυκείου.
Στο πλαίσιο αυτό, θα γίνει και η προσαρμογή των αδειών ασκήσεως επαγγέλματος, σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία, στα νέα δεδομένα της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης.
Το 4ο έτος εξασφαλίζει ανώτερο επαγγελματικό επίπεδο σύμφωνα με την οδηγία 36/2005. Αυτό σημαίνει ότι εξασφαλίζεται και αντίστοιχη ρύθμιση σε όσες ειδικότητες έχουν ήδη ρυθμισμένα επαγγελματικά δικαιώματα, ή θα εξασφαλιστεί σε όσες ειδικότητες καθοριστούν μετά την υποχρέωση που θα εισάγει ο νέος νόμος. Ένα χρόνο μετά την πλήρη εφαρμογή του συστήματος θα υπάρχουν όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα.
Ένα παράδειγμα εφαρμογής αυτής της επαγγελματικής ιεράρχησης.
Μία από τις άδειες που παίρνει ο απόφοιτος ηλεκτρολόγος από το Γ΄ έτος του Τεχνολογικού Λυκείου είναι αυτή του «Ηλεκτροτεχνίτη Εγκαταστάσεων Εργοστασίων και Ηλεκτροκινητήρων» (Ηλεκτροτεχνίτης Γ΄ ειδικότητας). Μετά από προϋπηρεσία 2 ετών σε αντίστοιχες εγκαταστάσεις μπορεί να πάρει την άδεια Αρχιτεχνίτη στο ίδιο είδος εγκαταστάσεων. Ο απόφοιτος του Δ’ έτους, χωρίς να θέλουμε να προκαταλάβουμε τις ρυθμίσεις, θα μπορεί ενδεχομένως να πάρει την άδεια του Αρχιτεχνίτη με προϋπηρεσία π.χ. 100 ημερών εργασίας ή και κατευθείαν του Αρχιτεχνίτη εφόσον η πιστοποίηση έχει εστιαστεί και ελέγχει το συγκεκριμένο επαγγελματικό επίπεδο.

10. Θα συνεχίσουν να υπάρχουν τα Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα (Σ.Ε.Κ.)
Ναι, θα συνεχίσουν να λειτουργούν και να παρέχουν την απαιτούμενη εργαστηριακή εκπαίδευση.
Η χρήση όμως των σχολικών εργαστηρίων θα είναι ευρύτερη, τόσο από την εκπαιδευτική κοινότητα, όσο και από την τοπική κοινωνία.

Σύσκεψη της Γραμματείας των ΠΕ Πελοποννήσου και συνεδρίαση της Ολομέλειας του Συνδυασμού Νέα Πελοπόννησος

Στα γραφεία της Περιφέρειας Πελοποννήσου θα πραγματοποιηθεί η σύσκεψη της Γραμματείας των Περιφερειακών Ενοτήτων του συνδυασμού Νέα Πελοπόννησος την Δευτέρα 1 Ιουνίου 2011 στις 19.00, ενώ στις 19 Ιουνίου θα πραγματοποιηθεί η Ολομέλεια του συνδυασμού στην Κόρινθο.

Λεπτομέρειες σε ...........

επόμενη δημοσίευση μας.

Πέτρος τατούλης: Δεν είναι αξιόπιστα τα συστήματα πυρανίχνευσης που προμηθεύτηκαν οι παλαιές Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις

Περιορισμένων δυνατοτήτων και άρα μη αξιόπιστα χαρακτήρισαν οι διοικητές των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Πελοποννήσου (Δεσινιώτης Δ/κτης Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Αιγίου, κ.α.), τα υπάρχοντα συστήματα πυρανίχνευσης, που προμηθεύτηκαν οι προηγούμενες Νομαρχιακές Διοικήσεις, αφού δεν παρέχουν πλήρη στοιχεία ειδικά για τα μεγάλα συμβάντα.

Η ενημέρωση για την αστοχία .......

των συστημάτων από τους επικεφαλής των Υπηρεσιών της Πυροσβεστικής των ΠΕ Πελοποννήσου έγινε στην Συνεδρίαση της Επιτροπής Πολιτικής Προστασίας ενόψει της έναρξης της περιόδου πυροπροστασίας, μετά από απαίτηση του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Πέτρου Τατούλη.

Ο κ. Τατούλης ζήτησε από τους επικεφαλής των Υπηρεσιών της Πυροσβεστικής των ΠΕ Πελοποννήσου να αναζητηθεί άμεσα λύση με δεομένη την έναρξη της θερινής περιόδου και την αύξηση των μέτρων πυρανίχνευσης στην Περιφέρεια. Σύμφωνα με τους αξιωματικούς της ΠΥ, λύση θα προσφέρει το ενιαίο σύστημα πυρανίχνευσης, το οποίο θα έχει τη δυνατότητα πανελλαδικής κάλυψης και προσφοράς στοιχείων. Για το λόγο αυτό, αλλά και για την αποφυγή του φαινομένου της σύγχυσης των πληροφοριών, αποφεύγεται η χρησιμοποίησή από τις Πυροσβεστικές Υπηρεσίες
των παλαιών συστημάτων που προμηθεύτηκαν οι προηγούμενες Νομαρχιακές Διοικήσεις.

Επιστολή Αναγνώστη: Κίνημα Φιλιατρινών πολιτών

Λάβαμε με e-mail το παρακάτω κείμενο απο αναγνώστη μας (του οποίου τα στοιχεία είναι στην διάθεση μας και φυσικά ΔΕΝ ανακοινώνουμε) και αφορά ένα φέιγ βολάν που κυκλοφόρησε στα Φιλιατρά.

Ας δούμε το κείμενο του αναγνώστη μας.......

Αγαπητοί φίλοι

Παρακολουθώ συχνά την εξαιρετική παρουσίαση που κάνετε από την ιστοσελίδα σας για ό,τι συμβαίνει στην περιοχή μας και σας συγχαίρω για τον πολύ επιτυχημένο τρόπο με τον οποίον παρουσιάζετε αλλά και σχολιάζετε την επικαιρότητα.

Σας επισυνάπτω αντίγραφο ενός Φεϊγβολάν που το «Κίνημα Φιλιατρινών πολιτών» (αποτελούμενο από άτομα που επιθυμούν να κρατήσουν την ανωνυμία τους), το κυκλοφόρησε σήμερα στα Φιλιατρά με στόχο να στηρίξει τα ελληνικά προϊόντα, κάτι που κι εσείς νομίζω θα το θεωρήσετε απολύτως επιβεβλημένο την περίοδο αυτή, λόγω της μεγάλης και κρίσιμης οικονομικής και πολιτικής κρίσης που βιώνει η χώρα μας.

Πιστεύω πως θα άξιζε να το παρουσιάσετε από την ιστοσελίδα σας, αφ’ ενός μεν για την επιβράβευση της προσπάθειας αυτής των συμπολιτών μας, αφ’ ετέρου δε και ως παράδειγμα που θα μπορούσαν να το υιοθετήσουν και άλλες πόλεις της Μεσσηνίας και της Ελλάδας. Πάνω από το κείμενο του Φεϊγβολάν, παραθέτω λίγα σχόλια, που αν συμφωνείτε θα μπορούσαν να συνοδεύσουν την παρουσίασή του.

Σας πληροφορώ πως είμαστε επίσης σε επαφή με τον Εμπορικό και με τον Αγροτικό Σύλλογο Φιλιατρών, προκειμένου να εκτυπώσουμε ανάλογου περιεχομένου αφίσες, που θα τις τοποθετήσουμε σε όλα τα ιδιωτικά και δημόσια καταστήματα και γραφεία της πόλης μας, ενδεχομένως δε να επεκταθούμε και στις γειτονικές πόλεις.

Μ.Φ.Χ.

Εκ μέρους του «κινήματος Φιλιατρινών πολιτών»



Σφοδρή επίθεση Οδυσσέα Βουδούρη στο Δημήτρη Ρέππα

Μια επιστολή βρήκαν σήμερα όλοι οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ στις θυρίδες τους. 'Εχει συνταχθεί από τον βουλευτή Μεσσηνίας, Οδυσσέα Βουδούρη και απευθύνεται στον υπουργό Μεταφορών.

Μεταξύ άλλων τον κατηγορεί για λαϊκισμό και επισημαίνει οτι οι υπουργοί δεν πρέπει να εκφράζουν δημοσίως την γνώμη τους.

Ακολουθεί όλη η επιστολή

Αξιότιμε Υπουργέ, αγαπητέ Δημήτρη,

Διάβασα με ενδιαφέρον την πρότασή σου για μείωση των βουλευτών στους 200. Ανέτρεξα σε τοποθετήσεις σου προ της οικονομικής κρίσης, αλλά δεν βρήκα κάτι σχετικό. Συμπεραίνω επομένως ότι η τοποθέτησή σου σχετίζεται απευθείας με την ανάγκη εξοικονόμησης δημόσιων πόρων. Ωστόσο, η δημόσια τοποθέτησή σου γεννά σε μένα ορισμένα ερωτήματα.

Αν ο περιορισμός του αριθμού των βουλευτών είναι ένα εύλογο μέτρο οικονομικής εξυγίανσης, αυτό σημαίνει, εμμέσως πλην σαφώς, ότι η κοινοβουλευτική μας δημοκρατία λειτουργούσε μέχρι τώρα σπάταλα. Εφόσον έχεις διατελέσει επί 26 χρόνια βουλευτής και 9 χρόνια Υπουργός, μπορώ να συμπεράνω ότι η σημερινή σου τοποθέτηση αποτελεί και ένα είδος αυτοκριτικής; Η ερώτησή μου βέβαια έχει συλλογική έννοια, διότι η ενδεχόμενη αυτοκριτική μάς αφορά όλους, ως κίνημα.

Ο περιορισμός στους 200 πηγάζει από τη σχετική συνταγματική διάταξη, που ορίζει κατώτερο όριο ή προκύπτει από κάποια μελέτη, βάσει της οποίας ο αριθμός αυτός είναι ο καταλληλότερος για να εξασφαλιστεί ταυτόχρονα η σωστή εκπροσώπηση του ελληνικού λαού και η αποτελεσματική λειτουργία του κοινοβουλίου; Διευκρινίζω ότι δεν είμαι εξ' αρχής αντίθετος σε έναν τέτοιο περιορισμό. Αλλά απορώ πώς μπορεί να συνδεθεί αποκλειστικά με την ανάγκη περικοπών.

Με την λογική αυτή θα μπορούσαμε να σκεφτούμε ότι σε περίπτωση χρεοκοπίας (ο, μη γένοιτο) θα πρέπει να κλείσουμε την Βουλή;

Έχουμε αξιολογήσει τι συνέπειες θα είχε η μείωση των βουλευτών στην εκπροσώπηση των μικρών κομμάτων, στην ανανέωση του πολιτικού προσωπικού, στην λειτουργία των θεματικών επιτροπών κ.ο.κ.; Μήπως το θέμα του αριθμού των βουλευτών πρέπει να συνδεθεί με τον καινούργιο εκλογικό νόμο για τον οποίο έχουμε δεσμευθεί;

Τέλος, θα ήθελα να σε ρωτήσω αν, για λόγους δημοσιονομικής λιτότητας, θεωρείς σκόπιμο και τον περιορισμό του αριθμού των υπουργών, που σήμερα είναι περισσότεροι απ' όσους σε οποιαδήποτε άλλη περίοδο της μεταπολίτευσης.

Πέραν όμως από αυτές τις ερωτήσεις θα ήθελα να κάνω και ορισμένες επισημάνσεις και προτάσεις.

Η πρόταση περιορισμού του αριθμού των βουλευτών για λόγους δημοσιονομικής λιτότητας, χωρίς να ληφθούν υπόψη οι ανάγκες της δημοκρατικής λειτουργίας, η οποία προφανώς έχει ένα κόστος, περιέχει στοιχεία λαϊκισμού και αμφισβήτησης της έννοιας της δημοκρατίας. Μην ξεχνάμε ότι διαχρονικό επιχείρημα των κάθε είδους εχθρών της δημοκρατίας είναι ότι αυτή κοστίζει πολύ. Με την λογική αυτή θα μπορούσαμε να προτείνουμε αναθεώρηση του Συντάγματος για ακόμα πιο δραστικό περιορισμό των βουλευτών, ας πούμε σε 100 (δηλαδή περίπου δυο ανά νομό), και γιατί όχι σε 30 (περίπου δυο ανά περιφέρεια). Ποιό είναι τελικά το όριο;

Επίσης, αναδεικνύοντας ένα δευτερεύον, κατά την άποψή μου, θεσμικό θέμα (αριθμός των βουλευτών), αποφεύγουμε να θίξουμε το κύριο πρόβλημα, δηλαδή: πώς αυτοί οι βουλευτές έχουν λειτουργήσει μέχρι σήμερα; Φοβούμαι με άλλα λόγια ότι υπάρχει κίνδυνος να σκεπάσουμε με μια κανονιστική ρύθμιση ένα πολιτικό πρόβλημα. Και τελικά οι 200 να λειτουργήσουν αύριο, όπως και οι 300 χθες, ίσως βρισκόμενοι σε ακόμα πιο προνομιακή θέση και αναπαράγοντας τα ίδια κακώς κείμενα.

Αυτό που απαιτείται να βελτιώσουμε είναι τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της λειτουργίας του Κοινοβουλίου. Κατά τη γνώμη μου, αν θέλουμε να δώσουμε το παράδειγμα σήμερα, έχουμε πολλές εναλλακτικές και συγχρόνως αποτελεσματικότερες επιλογές.

Πρώτον, να προβούμε σε μια συνολική αναθεώρηση της λειτουργίας της Βουλής, ώστε να εντοπίσουμε όλες τις σπάταλες πρακτικές που διαχρονικά, σε εποχές "παχιών αγελάδων", έχουν εδραιωθεί.

Δεύτερον, να καταργήσουμε, όπως έχω προτείνει στο παρελθόν, την έννοια του "μισθού" ή της "αμοιβής" του βουλευτή και να την αντικαταστήσουμε με την έννοια της αποζημίωσης εξόδων επί αποδείξει.

Τρίτον, να θέσουμε ένα όριο στις συνεχόμενες θητείες, που ένας πολίτης μπορεί να ασκήσει βουλευτική εξουσία, έτσι ώστε να καταρριφθεί η ιδέα ότι το βουλευτικό αξίωμα είναι τελικά ένα επάγγελμα, ενδεχομένως κερδοφόρο.

Θεωρώ ότι τα ζητήματα αυτά πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο διαλόγου στο πλαίσιο της Κοινοβουλευτικής μας Ομάδας, με σκοπό την επεξεργασία ενιαίας και τεκμηριωμένης θέσης. Και απευθύνω σχετικό αίτημα στον Γραμματέα της, καθώς και στον Γραμματέα Εθνικού Συμβουλίου του Κόμματος. Επίσης, εκφράζω την άποψη, με όλο τον σεβασμό στις θέσεις σου, ότι οι υπουργοί δεν θα έπρεπε να εκφράζουν δημοσίως προσωπικές πολιτικές απόψεις. Θεωρώ ότι, ειδικά στην κρίσιμη περίοδο που διανύουμε, είναι επιθυμητό ο κάθε υπουργός να παρεμβαίνει αποκλειστικά στα θέματα της αρμοδιότητάς του ή στα θέματα γενικής πολιτικής, εκφράζοντας αποκλειστικά την ενιαία γραμμή που χαράζει ο Πρωθυπουργός και που εγκρίνεται στο Υπουργικό Συμβούλιο. Ο ρόλος του βουλευτή είναι βέβαια διαφορετικός, διότι ασκεί διακριτή εξουσία από την κυβερνητική και μάλιστα έχει καθήκον να την ελέγχει. Πιστεύω ότι ένας βουλευτής που αποδέχεται το υπουργικό αξίωμα, που του αναθέτει ο Πρωθυπουργός, οφείλει να βάλει σε παρένθεση προσωπικές απόψεις που θα δικαιούταν να εκφράζει ως βουλευτής. Γενικότερα πιστεύω ότι στο μέλλον πρέπει να ολοκληρώσουμε το διαχωρισμό των εξουσιών. Το υπουργικό αξίωμα πρέπει να γίνει ασύμβατο με το βουλευτικό, ενδεχομένως θεσμοθετώντας ένα σύστημα αναπληρωτών.

Ευχόμενος καλή δύναμη στο δύσκολο κυβερνητικό σου έργο.

Με τιμή,

Οδυσσέας Βουδούρης
Βουλευτής Μεσσηνίας

ΣΧΟΛΙΟ
Κάποιοι ήδη άρχισαν να τρέμουν για τις θεσούλες τους.....

Τον Σεπτέμβριο η μετάταξη υπηρεσιών στον ΦΠΑ 23% ;

Τη μετάταξη από το χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ του 13% στο 23% από το Σεπτέμβριο, για τις υπηρεσίες που προσφέρουν εστιατόρια και καφετέριες, σχεδιάζει σύμφωνα με πληροφορίες του Σκάι, το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης.

Μεταξύ των μέτρων που ........

εξετάζονται είναι η μείωση του αφορολόγητου στους μισθωτούς από τις 12 χιλιάδες ευρώ στις 6 χιλιάδες ευρώ, μέτρο που αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από φέτος.

TVXS

Σενάρια θέλουν την ΕΚΤ να προκρίνει αναδιάταξη του χρέους της Ελλάδας

Την εκτίμηση ότι η ΕΚΤ έχει τα περιθώρια να δεχτεί μια πιθανή αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους, αντίθετα με τις θέσεις που εκφράζουν τα στελέχη της, διατυπώνουν οικονομολόγοι των τραπεζών Citigroup και Deutsche Bank, σύμφωνα με το Bloomberg.

Την ίδια ώρα, περίπου τα μισά από τα 23 μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας φέρεται να στηρίζουν την ιδέα που διατύπωσε ο επίτροπος Όλι Ρεν για την αναδιάταξη του ελληνικού χρέους, λύση την οποία αναμένεται να στηρίξει τελικά η ΕΚΤ.
Σύμφωνα με το Bloomberg, αυτή ........

είναι μία λύση στο θέμα του ελληνικού χρέους με την οποία μπορούν να συμφωνήσουν οι περισσότεροι κεντρικοί τραπεζίτες, αν και η ρητορική τους παραμένει αρνητική.

Η λύση που, σύμφωνα με πληροφορίες, κερδίζει έδαφος στη Φρανκφούρτη είναι κάτι αντίστοιχο της «Πρωτοβουλίας της Βιέννης», για την οποία είχε μιλήσει πρόσφατα ο Φινλανδός επίτροπος Όλι Ρεν. Δηλαδή, οι πιστωτές της Ελλάδας θα κληθούν να αγοράζουν νέα ελληνικά ομόλογα όταν τα παλαιά λήγουν. Αυτό μπορεί να γίνει ενδεχομένως για τα ομόλογα που λήγουν έως το 2014 και η επιμήκυνση θα είναι μάλλον τριετής, δηλαδή για παράδειγμα αν ένας πιστωτής διαθέτει ομόλογο που λήγει το 2013 να αγοράσει ένα νέο που θα λήγει το 2016. Μία εθελοντική συμφωνία με τους πιστωτές θα μπορούσε να αποτελεί τμήμα ευρύτερου προγράμματος μεταρρυθμίσεων, περικοπών και πρόσθετης χρηματοδότησης της Ελλάδας από την ΕΕ και το ΔΝΤ ώς το 2014, κατά το μοντέλο της «Πρωτοβουλίας της Βιέννης».

«Οι κανόνες της ΕΚΤ είναι λιγότερο ξεκάθαροι συγκριτικά με τις προειδοποιήσεις των τελευταίων ημερών, ότι τα ελληνικά ομόλογα δεν θα γίνονται δεκτά ως εγγυήσεις σε περίπτωση αναδιάρθρωσης» αναφέρουν, σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg οικονομολόγοι των τραπεζών Citigroup και Deutsche Bank, υποστηρίζοντας ότι τυχόν αναδιάρθρωση θα μπορούσε να γίνει με την εγγύηση της ΕΚΤ και επισημαίνοντας ότι η ρητορική της ΕΚΤ το τελευταίο διάστημα είχε στόχο να πιέσει την Ελλάδα για να επιταχύνει τη δημοσιονομική προσαρμογή.

«Χωρίς τις προειδοποιήσεις της ΕΚΤ, οι Έλληνες δεν θα είχαν ανακοινώσει τα πρόσθετα μέτρα» σχολιάζει ο Juergen Michels, επικεφαλής οικονομολόγος της Citigroup για την Ευρωζώνη. «Η ΕΚΤ έδειξε από νωρίς ότι μπορεί να διευρύνει σε μεγάλο βαθμό την ερμηνεία των κανόνων της περί αποδοχής εγγυήσεων» προσθέτει. Οι Gilles Moec και Mark Wall της Deutsche Bank εκτιμούν ότι μετά τα σχόλια της Moody’s ότι «μια χρεοκοπία πιθανότατα θα οδηγούσε το rating της Ελλάδας στο Ca ή στο C» ίσως αυτό υποχρεώσει την ΕΚΤ σε κάποιο συμβιβασμό. «Πιθανότατα υπάρχει ένα όριο στη δέσμευση της ΕΚΤ για ‘αναδιάρθρωση’. Αν η ΕΚΤ διατηρήσει αυτή τη στάση, τότε θα πρέπει να αντιμετωπίσει και την ευθύνη της επακόλουθης κρίσης του ελληνικού τραπεζικού συστήματος» σημειώνουν οι δυο οικονομολόγοι θέτοντας εν αμφιβόλω ότι η ΕΚΤ θα αναλάμβανε την ευθύνη για την επιδείνωση της κατάστασης.

Ο επικεφαλής οικονομολόγος της Deutsche Bank, Τόμας Μάγερ, υποστήριξε πάντως σε συνέντευξή του προς την Deutsche Welle ότι το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων δεν θα συμβάλει ουσιαστικά στην άμβλυνση του ελληνικού προβλήματος. «Θα ήταν καλό εάν η Ελλάδα τα κατάφερνε με τις ιδιωτικοποιήσεις» υποστηρίζει, τονίζει, ωστόσο, «προς το παρόν όμως δεν διακρίνω τη δυνατότητα πώλησης δημόσιας περιουσίας σε τόσο μεγάλο εύρος. Δεν μιλώ για τα 300 δισ. ευρώ που προσδοκούν συνολικά οι Έλληνες, αλλά δεν θεωρώ εφικτή ούτε την είσπραξη των 50 δισ. ευρώ που αναφέρονται. Προς το παρόν δεν υπάρχουν αγοραστές για τη δημόσια περιουσία της Ελλάδας».

Επιπλέον, εκτιμά ότι το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων δεν μπορεί να επιλύσει τα βαθιά διαρθρωτικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ελλάδα. Όσο για την αναδιάρθρωση, ο κ. Μάγερ δεν πιστεύει ότι θα κατέρρεε το ευρωπαϊκό τραπεζικό σύστημα σε περίπτωση αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους. «Εάν η αναδιάρθρωση γίνει με ελεγχόμενο τρόπο δεν θα προκύψουν μεγάλα προβλήματα, όπως δείχνει η διεθνής εμπειρία» υποστηρίζει.

Telegraph: «Η Ελλάδα πρέπει να φύγει» από το ευρώ

Την ιδέα της εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ επικροτεί η εφημερίδα Telegraph, αναφερόμενη και στις σχετικές δηλώσεις της Μαρίας Δαμανάκη. «Είναι όλο και πιο προφανές ότι η Ελλάδα πρέπει να φύγει από το ευρώ» αναφέρει το δημοσίευμα. «Η ευρωζώνη έχει εισέλθει σε μια φαινομενική κατάσταση μόνιμης κρίσης. Σε απόγνωση βρίσκονται οι Ευρωπαίοι πολιτικοί οι οποίοι έχουν υιοθετήσει ένα βρετανικό χαρακτηριστικό - την ελπίδα ότι μπορεί με κάποιο τρόπο να ξεπεράσουν αυτό το μπέρδεμα» υποστηρίζει.

«Η Ελλάδα προφανώς δεν μπορεί να συμφωνήσει σε πρόσθετα μέτρα λιτότητας, με αποτέλεσμα το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο να αρνείται να απελευθερώσει την δόση των 12 δισ. ευρώ. Επιπλέον, είναι αστεία τα ελληνικά δημοσιεύματα του Τύπου που ισχυρίζονται ότι ο Πρωθυπουργός, Γιώργος Παπανδρέου έχει απειλήσει ότι θα προκηρύξει δημοψήφισμα σχετικά με τα μέτρα λιτότητας, αν αυτός δεν μπορεί να εξασφαλίσει πολιτική συμφωνία. Η ιστορία έχει απορριφθεί, αλλά δείχνει πόσο απελπιστική έχει γίνει η κατάσταση» επισημαίνεται.

Ζισκάρ ντ' Εστέν: «Αφήστε την Ελλάδα να πτωχεύσει»

«Οι χώρες που διαχειρίστηκαν με τρόπο άσωτο τα δημοσιονομικά τους θα έπρεπε να κηρύξουν πτώχευση» δηλώνει ο πρώην πρόεδρος της Γαλλίας Βαλερί Ζισκάρ ντ’ Εστέν, σε συνέντευξή του που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη στη γαλλική εφημερίδα «Les Echos». «Τα κράτη που αποτυγχάνουν στη διαχείριση των οικονομικών τους πρέπει να αναλαμβάνουν το κόστος, όπως ακριβώς και οι επιχειρήσεις» επισημαίνει.

«Εφόσον δεν μπορεί μια χώρα να επαναφέρει σε ισορροπία τα οικονομικά της, τότε θα πρέπει να βγει από τη ζώνη του ευρώ και να προχωρήσει σε υποτίμηση του νομίσματός της. Αυτό βέβαια θα ήταν καταστροφικό για αυτόν που θα το έκανε όχι όμως και για την υπόλοιπη Ευρωζώνη» τονίζει, υποστηρίζοντας παράλληλα ότι για τα σημερινά προβλήματα που παρουσιάζονται σε χώρες όπως η Ελλάδα «φέρουν βαριά ευθύνη η Γαλλία και η Γερμανία διότι εμπόδισαν την εφαρμογή του Συμφώνου Σταθερότητας τη δεκαετία του 2000». Επισημαίνει τέλος ότι δεν υπάρχει κρίση του ευρώ αλλά δεν είχαν προβλεφθεί η κανόνες του παιχνιδιού στην περίπτωση πτώχευσης μιας χώρας.

Σόιμπλε: «Δεν έχουν εξαντληθεί τα σενάρια στήριξης της Ελλάδας»

«Είναι αλήθεια ότι στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχουμε ακόμη εξαντλήσει όλα τα σενάρια για τη στήριξη της Ελλάδας» υποστηρίζει ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε σε σημερινή συνέντευξή του στην εφημερίδα Handelsblatt και παραδέχεται ότι «τα μέτρα δημοσιονομικής πειθαρχίας από μόνα τους δεν μπορούν να επιλύσουν τα προβλήματα» της χώρας. Για μια ακόμη φορά προειδοποιεί για τους κινδύνους που, όπως τονίζει, συνδέονται με μια αναδιάρθρωση του χρέους της Ελλάδας και υποστηρίζει ότι μια τέτοια επιλογή θα μπορούσε να οδηγήσει στην άμεση απαίτηση εξυπηρέτησης όλων των δανείων με τις ανάλογες συνέπειες για την ικανότητα πληρωμών της χώρας. Επισημαίνει δε, ότι ενδεχόμενη χρεοκοπία της Ελλάδας ίσως έχει «ακόμη πιο δραματικές συνέπειες από την πτώχευση της Lehman Brothers».

«Επιπροσθέτως δεν έχουμε καμία εμπειρία για το τι θα συμβεί, εάν μία χώρα μέλος της νομισματικής ένωσης περιέλθει σε στάση πληρωμών. Αυτό θα είναι μία εντελώς νέα κατάσταση σε σχέση με αυτήν που αντιμετωπίσαμε στις αρχές της δεκαετίας του '90 στην Αργεντινή και άλλες χώρες» σημειώνει. Πάντως σημειώνεται ότι ο Γερμανός ΥΠΟΙΚ τάχθηκε πρόσφατα υπέρ μιας «ήπιας» αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, η οποία πάντως έχει αποκλείσει την ιδέα αυτή.

Την «ομαλή αναδιάρθρωση» του κρατικού χρέους της Ελλάδας προκρίνει από την πλευρά του, ο γνωστός οικονομολόγος Νουριέλ Ρουμπινί. Μιλώντας στην Handelsblatt, εκτίμησε ότι η τακτική «δάνεισε και προσευχήσου» που ακολουθούν οι χώρες της Ευρωζώνης θα αποτύχει, εκτιμά. Την Πέμπτη σε συνέδριο στο Βουκουρέστι υποστήριξε επίσης ότι η αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους είναι απαραίτητη και αναπόφευκτη, χαρακτηρίζοντας παράλληλα «απερίσκεπτη» την στάση της ΕΚΤ που την απορρίπτει. «Η άποψή μου είναι ότι η αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους είναι απαραίτητη και επίσης αναπόφευκτη. Δεν θα υπάρξει χρεοκοπία» σημείωσε.

Παράλληλα ο επικεφαλής του EFSF, Klaus Regling υποστήριξε σήμερα, ότι η Ελλάδα, η Ιρλανδία και η Πορτογαλία έχουν λάβει τα σωστά μέτρα για να θέσουν υπό έλεγχο τα οικονομικά τους, ενώ οι αγορές δεν αναμένουν ότι θα στραφούν και άλλες χώρες στο μηχανισμό διάσωσης της Ευρωζώνης, σύμφωνα με το Dow Jones Newswires. Επιπλέον υποστήριξε ότι «ο μηχανισμός επίλυσης της κρίσης δεν συνιστά συνεχή ροή χρημάτων, ή δημοσιονομικών μεταφορών, από τις ισχυρές στις αδύναμες χώρες». «Δεν πρόκειται για ανεξάντλητη πηγή χρημάτων, η στήριξη είναι υπό τη μορφή δανείων, με αυστηρές προϋποθέσεις, για να μπορούν οι χώρες να βοηθήσουν τους εαυτούς τους» τόνισε υπογραμμίζοντας ότι είναι απαραίτητες κι άλλες αλλαγές, όπως η αναθεώρηση των μισθολογικών συμβάσεων και η εισαγωγή ενός μηχανισμού περιορισμού του χρέους, παρόμοιο με το Schuldenbremse της Γερμανίας, στο σύνταγμα της κάθε χώρας.

TVXS

Γαλάζιες σημαίες κάτω από το τραπέζι

Για εκπτώσεις στα κριτήρια απόκτησης γαλάζιας σηµαίας έπειτα από πιέσεις πολιτικών, έτσι ώστε η Ελλάδα να βραβεύεται µε περισσότερες, φέρεται να κάνει λόγο ο επικεφαλής της HELMEPA (Ελληνική Ενωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος) Δηµήτρης Μητσάτσος, σε τηλεγράφηµα που διέρρευσε στο Wikileaks.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της ..........

εφημερίδας "Τα Νέα", στο έγγραφο 08 Athens 1411 που εστάλη στο Στέιτ Ντιπάρτµεντ τον Οκτώβριο του 2008, περιγράφεται η ανταλλαγή απόψεων που είχε ο πρώην πρεσβευτής των ΗΠΑ Ντέιβιντ Σπέκχαρντ µε εκπροσώπους µη κυβερνητικών περιβαλλοντικών οργανώσεων στο πλαίσιο γεύµατος που τους παρέθεσεστις 23 Σεπτεµβρίου του 2008.

Στο έγγραφο, ο επικεφαλής της οργάνωσης HELMEPA Δηµήτρης Μητσάτσος φέρεται να είπε ότι οι έλληνες πολιτικοί "που σε πολλές περιπτώσεις έχουν τα δικά τους αντικρουόµενα συµφέροντα στον τουρισµό, πιέζουν διάφορες Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις – ανάµεσά τους και την Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης – να µειώσουν τον αριθµό των περιβαλλοντικών κριτηρίων για τις ακτές και τις µαρίνες".

Αυτό είχε ως αποτέλεσµα, όπως αναφέρει το έγγραφο, 430 ακτές της Ελλάδας το 2009 να βραβευθούν µε γαλάζιες σηµαίες. Ετσι η χώρα µας κατατάσσεται στη δεύτερη θέση ανάµεσα σε 40, επίτευγµα που εν µέρει οφείλεται "στα µειωµένα κριτήρια για την απόκτηση γαλάζιας σηµαίας".

Μειωμένες οι γαλάζιες σημαίες φέτος

Πάντως, η Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης ανακοίνωσε ότι 387 ελληνικές παραλίες – 34 λιγότερες σε σύγκριση µε πέρυσι – βραβεύτηκαν φέτος µε τη γαλάζια σηµαία, σύµβολο ποιότητας και οργάνωσης των ακτών.

Με τις 387 γαλάζιες σηµαίες η Ελλάδα κατέχει και πάλι τη δεύτερη θέση στον κόσµο ανάµεσα σ ε41 χώρες. Την πρωτιά διατηρεί η Ισπανία µε 511 βραβευµένες παραλίες, τρίτη είναι η Γαλλία µε 337 και τέταρτη η Τουρκία µε 324. Οσον αφορά τις ελληνικές µαρίνες βραβεύονται 9, όπως και πέρυσι.

Στην πρώτη τριάδα µε τις περισσότερες γαλάζιες σηµαίες στις παραλίες τους είναι οι νοµοί Λασιθίου, Δωδεκανήσων και Κέρκυρας µε 40, 37 και 33 σηµαίες αντίστοιχα καθαρές και οργανωμένες παραλίες.

News24|7

Μεσσηνιακές εφημερίδες της 26ης Μαΐου 2011

Κλικ στα πρωτοσέλιδα για μεγάλο μέγεθος.
Τώρα και με τρόπο που δεν θα σας βγάζει pop up παράθυρα διαφημίσεων.