Πέμπτη 6 Δεκεμβρίου 2012

Τι πρέπει να ξέρετε πριν εγγραφείτε σε υπηρεσίες τηλεφωνίας και Internet

Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, αρμόδια και για την ρύθμιση θεμάτων για την προστασία του καταναλωτή στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών, εξέδωσε οδηγίες για τις υπηρεσίες σταθερής τηλεφωνίας και Ίντερνετ.

Αν και είναι υποχρέωση της Αρχής να παρέχει αυτή την ενημέρωση αλλά και να δέχεται και να ρυθμίζει θέματα καταναλωτών, θεωρήσαμε πως ο χρόνος που επέλεξε η Επιτροπή για να δώσει ξανά οδηγίες δεν ήταν καθόλου τυχαία.
Την τρέχουσα περίοδο, οι εταιρείες .........

επικοινωνιών προβάλλουν νέα πακέτα υπηρεσιών που περιλαμβάνουν την σταθερή τηλεφωνία, την πρόσβαση στο Ίντερνετ, και ενδεχομένως υπηρεσίες τηλεόρασης ή και κινητής τηλεφωνίας. Πρόσφατα, OTE, Forthnet και Wind ανακοίνωσαν τα πρώτα «πακέτα» VDSL. Για να αποκτήσει κανείς VDSL, ο ενδιαφερόμενος είναι αναγκασμένος να επιλέξει «πακέτο» υπηρεσιών με τουλάχιστον σταθερή τηλεφωνία από το ίδιο δίκτυο. Αυτό σημαίνει ότι αναμένονται πολλές μετακινήσεις συνδρομητών, κάτι που συνήθως συνοδεύεται από παράπονα.

Επιπλέον, το ενδιαφέρον των χρηστών για πρόσβαση με ταχύτητες έως 50Mbps ή έως 30Mbps λειτουργεί ως μια ευκαιρία για τις εταιρείες επικοινωνιών να προωθήσουν άλλες υπηρεσίες, ακόμα και αν ο ενδιαφερόμενος συνδρομητής δεν μπορεί να έχει VDSL γιατί η περιοχή του δεν καλύπτεται ή είναι πιο μακριά απ'όσο απαιτείται. Συνήθως, οι εταιρείες τους κάνουν άλλες συμφέρουσες προτάσεις και μάλιστα υπό μορφή πακέτου. Για να μην υποκύψει σε μια πρόταση που δεν έχει μελετήσει προσεκτικά ο συνδρομητής πρέπει να γνωρίζει τα στοιχειώδη, τα οποία συνοψίζονται στις οδηγίες που δημοσιεύει η ΕΕΤΤ στον δικτυακό της τόπο. Σε αυτές τις οδηγίες, προσθέτουμε τις δικές μας επισημάνσεις:

Όταν επιλέγετε νέες υπηρεσίες τηλεφωνίας και Internet, ενημερωθείτε σχετικά με:

τις υπηρεσίες που προσφέρει το οικονομικό πακέτο της επιλογής σας

Σε τι ακριβώς γράφτηκα συνδρομητής/-τρια; Μπορείτε να επαναλάβετε τι νομίζετε ότι συμφωνήσατε και να ζητήσετε διευκρινίσεις.

την ελάχιστη διάρκεια της σύμβασης

Για πόσο δεσμεύτηκα; Συνήθως, οι εταιρείες προτείνουν να αξιοποιήσετε κάποια ολιγόμηνη προσφορά, θα πρέπει όμως να γνωρίζετε για πόσο χρόνο δεσμεύεστε για την εκμεταλλευτείτε και φυσικά, ποια θα είναι η πάγια χρέωσή σας μετά την περίοδο ισχύος της προσφοράς.

το τέλος ενεργοποίησης και το τέλος αποσύνδεσης στην περίπτωση διακοπής της σύμβασης πριν την ημερομηνία λήξης

Πόσο θα πληρώσω εάν εγκαταλείψω νωρίς: Κάποιες υπηρεσίες, όχι όμως όλες, σας χρεώνουν ένα ποσό «με το καλημέρα σας», εφάπαξ και δεν σας το κρύβουν, καθώς δεν θέλουν δυσαρεστημένους νέους συνδρομητές. Αυτό όμως που δεν θα σας πουν είναι για το τέλος αποσύνδεσης, ή καλύτερα, αποδέσμευσης που θα πρέπει να πληρώσετε εάν θέλετε «να τα χαλάσετε»- συνήθως η δέσμευση είναι για 1 χρόνο και ίσως περιλαμβάνει επιστροφή του εξοπλισμού σε καλή κατάσταση με την συσκευασία του, αλλιώς δεσμεύεστε να τον πληρώσετε.

την ημερομηνία ενεργοποίησης των υπηρεσιών

Πότε αλλάζω πακέτο; Το πιθανότερο είναι ότι θα σας πουν τα προβλεπόμενα από την Αρχή, αλλά πολλά παράξενα πράγματα συμβαίνει. Δεν είναι για παράδειγμα απίθανο να δείτε την υπηρεσία να ενεργοποιείται, πριν παραλάβετε τον εξοπλισμό και τους κωδικούς, χωρίς μάλιστα καν να υπογράψετε την σύμβαση για διακοπή π.χ. της υπηρεσίας Ίντερνετ από άλλο πάροχο. Μπορεί να σκέφτεστε ότι αυτό θα ήταν καλό, ωστόσο σκεφτείτε ότι χωρίς τους κωδικούς δεν μπορείτε να αξιοποιήσετε την νέα σας υπηρεσία και ίσως έχετε πρόβλημα και με τον εξοπλισμό που είχατε (αν δεν είναι συμβατός). Έτσι, μπορεί να μείνετε χωρίς Ίντερνετ (ή υπομονή) όχι γιατί δεν ενεργοποιήθηκε εγκαίρως η υπηρεσία, αλλά γιατί ενεργοποιήθηκε νωρίς!

το ελάχιστο κόστος και την ελάχιστη διάρκεια συνομιλίας σε μια κλήση.

Για πόσο χρεώνομαι, ανεξάρτητα από τη διάρκεια κάθε κλήσης: Ρίξτε μια ματιά στον αναλυτικό λογαριασμό σας και θα δείτε πόσο διαφέρει η πραγματική διάρκεια των κλήσεών σας σε σχέση με την «τιμολογηθείσα διάρκεια», δηλαδή πόσα πληρώσατε χωρίς να μιλήσετε. Αυτό οφείλεται στο δεδηλωμένο βήμα χρέωσης των κλήσεών σας. Ρωτήστε πόσο χρεώνεστε και κάθε πόσο για τις κλήσεις μετά τον προπληρωμένο χρόνο. Επίσης, υπάρχει ελάχιστη διάρκεια κλήσης, δηλαδή ακόμα κι αν είπατε ένα «γεια», θα χρεωθείτε π.χ. για δύο λεπτά.

την ταχύτητα πρόσβασης στο Internet (ονομαστική, θεωρητική και εκτιμώμενη πραγματική ταχύτητα) στα σημεία που σας ενδιαφέρει, π.χ., οικία. Για μέτρηση των χαρακτηριστικών της σύνδεσής σας με το Internet, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το "Σύστημα Αποτίμησης Ποιότητας Ευρυζωνικών Συνδέσεων" της ΕΕΤΤ στη διεύθυνση http://broadbandtest.eett.gr

Πόσα Mbps θα πιάνω; Εκεί θα βρείτε νούμερα που έχουν μοιραστεί μαζί σας οι γείτονες για την πραγματική ταχύτητα που επιτυγχάνουν, τον χρόνο απόκρισης και την χρονική διακύμανση με βάση την απόσταση από το κέντρο για έναν αριθμό συνδέσεων με τις ίδιες προδιαγραφές. Δεν θα μάθετε όμως, ποιος πάροχος παρέχει την υπηρεσία. Το VDSL παραμένει μια υπηρεσία χωρίς εγγυημένη ταχύτητα download και upload, όπως το ADSL.

την απόσταση μεταξύ του αστικού κέντρου από το οποίο παρέχεται η υπηρεσία και του σημείου στο οποίο λειτουργεί η σύνδεση (αφορά υπηρεσίες πρόσβασης μέσω δικτύου VDSL).

Πόσο απέχω από τον εξοπλισμό για VDSL; Όπως θα δείτε στο broadbandtest.eett.gr, πολλά εξαρτώνται από την απόσταση που σας χωρίζει από το DSLAM για VDSL -θεωρητικά, αυτοί που απέχουν 100 μέτρα από το κέντρο όπου στεγάζεται ο εξοπλισμός θα πρέπει να πετυχαίνουν καλύτερες ταχύτητες από κάποιον που απέχει 1 χιλιόμετρο. Επειδή όμως η ταχύτητα δεν καθορίζεται μόνο από αυτήν την παράμετρο θα δείτε τον πρώτο να τρέχει με 11,1Μbps/7,9Mbps με χρόνο απόκρισης 48ms και τον δεύτερο 37,6/4,7Mbps με χρόνο απόκρισης 33ms.

Επίσης:

Τι υπέγραψα; Κρατήστε την αίτηση, που έχετε υπογράψει και φέρει τη σφραγίδα και την ημερομηνία από το κατάστημα που την καταθέσατε. Αναζητήστε και διαβάστε προσεκτικά τη σύμβαση παροχής υπηρεσιών.

Ήρθε ο νέος λογαριασμός. Τι χρεώθηκα τελικά; Βεβαιωθείτε στον επόμενο λογαριασμό ότι η σύνδεσή σας λειτουργεί σύμφωνα με το πρόγραμμα σταθερής ή κινητής τηλεφωνίας που έχετε επιλέξει.

Για αδιάλειπτη & ποιοτική σύνδεση με το Internet από σταθερό Η/Υ και κινητό τηλέφωνο

Θέλω VDSL, τι μπορώ να έχω όμως; Για πρόσβαση μέσω σταθερού Η/Υ, ζητήστε από τον πάροχο την εκτιμώμενη ταχύτητα στο συγκεκριμένο σημείο λειτουργίας ώστε να επιλέξετε το κατάλληλο πακέτο.

Έχει κάλυψη στο... χωριό; Για σύνδεση μέσω κινητού τηλεφώνου, βεβαιωθείτε ότι ο πάροχος εξυπηρετεί στα σημεία λειτουργίας που σας ενδιαφέρουν και ζητήστε ενημέρωση για την εκτιμώμενη ταχύτητα πρόσβασης.

Έλεγχος χρεώσεων σε κινητό τηλέφωνο στη σταθερή & κινητή τηλεφωνία

Ξέρω να απενεργοποιώ την σύνδεση μέσω κινητής τηλεφωνίας; Κυρίως για "έξυπνα" τηλέφωνα (smartphones): Ενημερωθείτε αναλυτικά για τα βασικά χαρακτηριστικά και τις οδηγίες χρήσης της συσκευής, τη δυνατότητα απενεργοποίησης της αυτόματης σύνδεσης στο Internet, καθώς και για τις ισχύουσες χρεώσεις για την πρόσβαση και την ασύρματη μεταφορά δεδομένων που εφαρμόζουν οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας, στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Υπάρχει υπηρεσία αυτόματης ενημέρωσης υπολοίπου; Την έχω ενεργοποιήσει; Ενεργοποιήστε την υπηρεσία "ενημέρωση κατανάλωσης δωρεάν χρόνου ομιλίας ή όγκου δεδομένων". Εάν καταναλώσετε περισσότερο χρόνο ομιλίας ή όγκο δεδομένων από το πακέτο, που έχετε επιλέξει, ο πάροχος μπορεί να σας ενημερώσει με γραπτό μήνυμα για τις επιπλέον χρεώσεις ή να διακόψει προσωρινά τη συγκεκριμένη υπηρεσία.

Καλά τα app, αλλά το δίκτυο πόσα ΜΒ λέει ότι έχω διακινήσει; Επίσης, σας συνιστούμε να ενημερωθείτε για τον τρόπο που μπορείτε να ελέγχετε μόνοι σας το λογαριασμό σας πριν ακόμα καταναλωθεί η δωρεάν χρήση χρόνου και όγκου δεδομένων του οικονομικού σας πακέτου.

Έβαλα φραγή στις κλήσεις με αυξημένη χρέωση; Στη σταθερή και κινητή τηλεφωνία, επιλέξτε τη φραγή εφόσον δεν χρησιμοποιείτε πολυμεσικές υπηρεσίες, όπως είναι οι κλήσεις προς πενταψήφιους αριθμούς (π.χ., 13ΧΧΧ, 15ΧΧΧ) ή προς άλλες υπηρεσίες προστιθεμένης αξίας (π.χ., 901ΧΧΧΧ). Σε κάθε περίπτωση, η χρέωση από κάθε πάροχο πολυμεσικών υπηρεσιών δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα €20 μηνιαίως (+ΦΠΑ) για συνδρομητικές υπηρεσίες. Από τη συγκεκριμένη υπηρεσία εξαιρούνται οι χρεώσεις για συμμετοχή σε διαγωνισμούς, π.χ., τηλεπαιχνίδια. Επίσης, μπορείτε να ζητήσετε επιλεκτική φραγή εξερχόμενων κλήσεων, π.χ., διεθνείς συνδιαλέξεις.

Ειδική ηλεκτρονική υπηρεσία για τον έλεγχο των αριθμών αυξημένης χρέωσης από τους ίδιους τους καταναλωτές διατίθεται στο διαδικτυακό τόπο της ΕΕΤΤ (www.eett.gr).

in.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προσοχή στον τρόπο που σχολιάζετε. Σχόλια που δεν θα σέβονται τον χώρο που φιλοξενούνται ή άλλους θα σβήνονται ΤΕΛΕΙΩΣ.